Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #11 (permalink)  
Gammal 2011-11-07, 08:28
Nyfödd
www.Everled.se

Reg.datum: Nov 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ginhev123 Visa inlägg
Hej! Tack för alla era svar.

Om man har en budget på cirka 600.000:-, tror du det räcker för att en fabrik ska ta upp produktionen av ett visst föremål eller vill de ha mer pengar och större beställningar? Om jag tittar på alibaba så tar de som lägst fyra dollar för den produkten jag eftersöker (dock med lite små ändringar), tror du man kan komma ner i ett-två dollar per produkt?

Tack.
Hej igen!

För de första så är bara priset som de skriver i sina annonser en fingervisning. Efter en bra RFQ (Request for Quotation, ta ner templets för detta då detta är det absolut viktigaste vid utlandstillverkning) så kan det både få upp och ner priset. Priserna för att ta fram en egen mould är betydligt lägre i Kina än i Europa iaf de vi kollat på. Dock klarar de mindre serier kanske bara några 100 000 gånger.

Jag vet ju inte vilken produkt du skall göra så att veta om pengarna räcker för produktion är svårt att säga.
Men jag ser inga problem med att få ner priserna. Dessto mer innåt landet i Kina du hittar fabriker dessto lägre pris på större produktioner. Dock svårare att kommunicera. Vi använde Guangzhou pga av närheten till Hong Kong....

mvh
Victor
Svara med citat
Annons
  #12 (permalink)  
Gammal 2011-11-07, 14:40
Ivrig
Ingen ännu

Reg.datum: Nov 2011
Standard

Nu är inte mitt inlägg på något sätt ett påhopp mot varken TS eller någon annan användare på forumet. Men jag såg en intressant dokumentär nyss som jag tycker passar in lite på den här tråden. Kriget mot piratkopiorna finnas att se på SVT Play.
  #13 (permalink)  
Gammal 2011-11-12, 12:56
Ny medlem
Snart

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Jag ska åka till Guangzhou och Shenzhen om 4 månader. Vad är det för produkter du är ute efter då?

Senast redigerad av pandy87 den 2011-11-12 klockan 13:58.
Svara med citat
  #14 (permalink)  
Gammal 2012-02-08, 05:31
Ny medlem
ingen

Reg.datum: Aug 2011
Skicka ett meddelande via Skype™ till hotrod-kustom
Standard Kina tillverkning

Som man sagt så lämna Alibaba för där e det svammel och lögner.
Supplier som inte har en susning om något i din branch eller ens i den branch han /hon är i. Kineskiska Engineer som inte tänker själv utan tittar i sina gammla skolböcker. Jag lässnade totalt !

Så nu har vi har egenfabrik i Xiamen, varit här i 17 år!!
Sedan Made in USA e oftast made in Kina !! Vi besökte en fabrik i veckan som gör delar stämplade med Made in USA :O just för kundens marknad e USA.

Vi tillverkar delar allt från skidstavar åt kund till egen tillverkning av classic car parts. Men även mycke lego jobb i plast och gummi.

Anders
manders8866@gmail.com
Svara med citat
  #15 (permalink)  
Gammal 2012-02-09, 07:06
Jimmy Öströms avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.blekingebilradio.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Vet inte om jag håller med dig. Det är klart att det krävs att man lägger ca 50 gånger mer tid att "Hitta" rätt än om man skulle söka i i ett EU land eller annat.

Men jag har hittat en del bra på ALI, men man får oxå köp X antal tusen av en vara annars kan man skita i det.

Citat:
Ursprungligen postat av hotrod-kustom Visa inlägg
Som man sagt så lämna Alibaba för där e det svammel och lögner.
Supplier som inte har en susning om något i din branch eller ens i den branch han /hon är i.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är