Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur kommer man igång med försäljningen?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96830
    Anton A
    Deltagare

    Hejsan!

    Jag har precis startat upp min ebutik. Dock så har jag inte fått en enda beställning än så länge. Har ni där ute några tips på hur man kan få igång försäljningen? ;)

    #130451
    Majsan
    Deltagare

    Marknadsföring och åter marknadsföring. Annonser är ju en bra start

    #130452
    Parvelito
    Deltagare

    Adwords, Tradera & Blocket är tre bra ställen att synas på som ny, för där finns konsumenterna, redo att handla. De är inte billigast, det är inte bäst ROI, men det är enkelt och beprövat.

    #130453
    Majsan
    Deltagare

    Sen måste jag tyvärr säga att en nackdel är att ni nästan “påtvingar” kontakt när man kommer in på er sida och råkar glömma stänga ner den.

    Efter en liten stund fick jag en chattruta där det står typ “Hej välkommen till Skinza. Kan jag hjälpa till med något” (nu var det inte exakt vad som stod) men i såna lägen känner jag mig påtvingad något trots att det säkert inte var er mening. Men jag gillar det inte. Vill jag ha kontakt – söker jag kontakt.

    I en fysisk butik funkar det garanterat men inte på internet. Det är i alla fall min mening.

    #130458
    Anton A
    Deltagare

    @Majsan 28108 wrote:

    Sen måste jag tyvärr säga att en nackdel är att ni nästan “påtvingar” kontakt när man kommer in på er sida och råkar glömma stänga ner den.

    Efter en liten stund fick jag en chattruta där det står typ “Hej välkommen till Skinza. Kan jag hjälpa till med något” (nu var det inte exakt vad som stod) men i såna lägen känner jag mig påtvingad något trots att det säkert inte var er mening. Men jag gillar det inte. Vill jag ha kontakt – söker jag kontakt.

    I en fysisk butik funkar det garanterat men inte på internet. Det är i alla fall min mening.

    Tack för din feedback! Vi slutar med detta på en gång! :)

    #130474
    lukasbrisman
    Deltagare

    Jobba även lite mer med er SEO. Idag har ni en titeln “Prisgaranti på iPhoneskal…” och en annan sida har titeln “Bumper”.

    Titeln skall motsvara det som du antar att dina kunder söker efter på Google (baserat på Keyword Tool). Så jag rekommenderar titeln “iPhoneskal med Prisgaranti…” respektive “Bumperskal till iPhone..” istället.

    Sen skall orden givetvis återfinnas i brödtexten på sidan samt i H1 + någon underkategori (H2-H6).

    Så ta ett extra kik på ert SEO-arbete för att sedan dra igång med Blocket-annonser, Adwords, utskick till bloggare, köpta annonsplatser på iPhone-bloggar, etc.

    #130475
    Anton A
    Deltagare

    @lukasbrisman 28129 wrote:

    Jobba även lite mer med er SEO. Idag har ni en titeln “Prisgaranti på iPhoneskal…” och en annan sida har titeln “Bumper”.

    Titeln skall motsvara det som du antar att dina kunder söker efter på Google (baserat på Keyword Tool). Så jag rekommenderar titeln “iPhoneskal med Prisgaranti…” respektive “Bumperskal till iPhone..” istället.

    Sen skall orden givetvis återfinnas i brödtexten på sidan samt i H1 + någon underkategori (H2-H6).

    Så ta ett extra kik på ert SEO-arbete för att sedan dra igång med Blocket-annonser, Adwords, utskick till bloggare, köpta annonsplatser på iPhone-bloggar, etc.

    Vet du någon som kan fixa detta till en billig peng? Jag känner att jag inte riktigt har tid med det…

    #130481
    lukasbrisman
    Deltagare

    Finns många SEO-firmor som säkert kan hjälpa dig, men billigt blir det nog inte. Läs på seo-forum.se så lär du dig relativt snabbt. Det tar tid att genomföra och göra ordentligt men det får man räkna med när man ger sig in i ehandel-svängen :)

    Håller på o bygger en ny e-butik just nu och arbetet med on-page SEO (inkl. produkttexter och artikelgruppbeskrivningar) tar uppskattningsvis 50-60% av hela arbetstiden. Har lagt 100h+ än så länge på drygt 200 produkter, och är inte färdig än på en stund :) Sen när vi väl öppnat så är det dags för länkarbetet och det tar ännu mer tid :P

    Ingenting är gratis. Om man vill ha kunder får man antingen betala för det (om man bedömer att ens egen arbetstid är dyrare) eller göra ett grundligt arbete själv.

    #130485
    Anton A
    Deltagare

    Hur fixar man bra satellitsidor? :)

    Har ett antal domännamn som jag kan använda mig utav.

    #130487
    lukasbrisman
    Deltagare

    Hehe. Börja med att optimera din sida, sen bygger du satellitsidor.

    Satellitsidor är normalt sett informationssidor om produkten/ämnet. Kan se ut exempelvis som http:// kalsonger – online . nu/ (Gjorde bara en snabb sökning på kalsonger och snubblade över denna). Finns många exempel på bra satellitsidor om du gör sökningar på “vanliga produkter”.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.