Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-11-17, 15:35
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard Hur kommer man igång med försäljningen?

Hejsan!

Jag har precis startat upp min ebutik. Dock så har jag inte fått en enda beställning än så länge. Har ni där ute några tips på hur man kan få igång försäljningen?
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-11-17, 15:43
Majsans avatar
Fantast
www.majsans.com

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Marknadsföring och åter marknadsföring. Annonser är ju en bra start

Driver bl.a. butiken Majsans

Besök gärna vår facebook sida för nyheter.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-11-17, 15:47
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Adwords, Tradera & Blocket är tre bra ställen att synas på som ny, för där finns konsumenterna, redo att handla. De är inte billigast, det är inte bäst ROI, men det är enkelt och beprövat.
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-11-17, 15:50
Majsans avatar
Fantast
www.majsans.com

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Sen måste jag tyvärr säga att en nackdel är att ni nästan "påtvingar" kontakt när man kommer in på er sida och råkar glömma stänga ner den.

Efter en liten stund fick jag en chattruta där det står typ "Hej välkommen till Skinza. Kan jag hjälpa till med något" (nu var det inte exakt vad som stod) men i såna lägen känner jag mig påtvingad något trots att det säkert inte var er mening. Men jag gillar det inte. Vill jag ha kontakt - söker jag kontakt.

I en fysisk butik funkar det garanterat men inte på internet. Det är i alla fall min mening.

Driver bl.a. butiken Majsans

Besök gärna vår facebook sida för nyheter.

Senast redigerad av Majsan den 2011-11-17 klockan 15:53.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-11-17, 16:37
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majsan Visa inlägg
Sen måste jag tyvärr säga att en nackdel är att ni nästan "påtvingar" kontakt när man kommer in på er sida och råkar glömma stänga ner den.

Efter en liten stund fick jag en chattruta där det står typ "Hej välkommen till Skinza. Kan jag hjälpa till med något" (nu var det inte exakt vad som stod) men i såna lägen känner jag mig påtvingad något trots att det säkert inte var er mening. Men jag gillar det inte. Vill jag ha kontakt - söker jag kontakt.

I en fysisk butik funkar det garanterat men inte på internet. Det är i alla fall min mening.
Tack för din feedback! Vi slutar med detta på en gång!
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-11-17, 19:55
Medlem
Gymkompaniet.se

Standard

Jobba även lite mer med er SEO. Idag har ni en titeln "Prisgaranti på iPhoneskal..." och en annan sida har titeln "Bumper".

Titeln skall motsvara det som du antar att dina kunder söker efter på Google (baserat på Keyword Tool). Så jag rekommenderar titeln "iPhoneskal med Prisgaranti..." respektive "Bumperskal till iPhone.." istället.

Sen skall orden givetvis återfinnas i brödtexten på sidan samt i H1 + någon underkategori (H2-H6).

Så ta ett extra kik på ert SEO-arbete för att sedan dra igång med Blocket-annonser, Adwords, utskick till bloggare, köpta annonsplatser på iPhone-bloggar, etc.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-11-17, 20:13
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lukasbrisman Visa inlägg
Jobba även lite mer med er SEO. Idag har ni en titeln "Prisgaranti på iPhoneskal..." och en annan sida har titeln "Bumper".

Titeln skall motsvara det som du antar att dina kunder söker efter på Google (baserat på Keyword Tool). Så jag rekommenderar titeln "iPhoneskal med Prisgaranti..." respektive "Bumperskal till iPhone.." istället.

Sen skall orden givetvis återfinnas i brödtexten på sidan samt i H1 + någon underkategori (H2-H6).

Så ta ett extra kik på ert SEO-arbete för att sedan dra igång med Blocket-annonser, Adwords, utskick till bloggare, köpta annonsplatser på iPhone-bloggar, etc.
Vet du någon som kan fixa detta till en billig peng? Jag känner att jag inte riktigt har tid med det...
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-11-17, 21:08
Medlem
Gymkompaniet.se

Standard

Finns många SEO-firmor som säkert kan hjälpa dig, men billigt blir det nog inte. Läs på seo-forum.se så lär du dig relativt snabbt. Det tar tid att genomföra och göra ordentligt men det får man räkna med när man ger sig in i ehandel-svängen

Håller på o bygger en ny e-butik just nu och arbetet med on-page SEO (inkl. produkttexter och artikelgruppbeskrivningar) tar uppskattningsvis 50-60% av hela arbetstiden. Har lagt 100h+ än så länge på drygt 200 produkter, och är inte färdig än på en stund Sen när vi väl öppnat så är det dags för länkarbetet och det tar ännu mer tid :P

Ingenting är gratis. Om man vill ha kunder får man antingen betala för det (om man bedömer att ens egen arbetstid är dyrare) eller göra ett grundligt arbete själv.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-11-17, 21:38
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se

Standard

Hur fixar man bra satellitsidor?

Har ett antal domännamn som jag kan använda mig utav.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-11-17, 21:50
Medlem
Gymkompaniet.se

Standard

Hehe. Börja med att optimera din sida, sen bygger du satellitsidor.

Satellitsidor är normalt sett informationssidor om produkten/ämnet. Kan se ut exempelvis som http:// kalsonger - online . nu/ (Gjorde bara en snabb sökning på kalsonger och snubblade över denna). Finns många exempel på bra satellitsidor om du gör sökningar på "vanliga produkter".
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är