Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Besökstatistiken sköt i höjden den 18:e, skumt eller…. ?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96796
    Daggpunkten
    Deltagare

    Mystiskt! I vår lilla butik så tickar vi på med en besöksstatistik på en sisådär 5-25 besökare per dag. Men nu i fredags så sköt besöksstatistiken iväg till hisnande 178 besök, 99% av dem på direktlänk. Idag så har vi haft 5 besökare igen.

    Har vi utsatts för någon typ av attackförsök eller vad kan en dylik anstormning bero av?

    Någon som vet?

    http://www.bjorkobastu.se

    :confused:

    #130585
    hakedq
    Deltagare

    Kan du få fram mer detaljerad information i statistiken, t.ex. hur länge besökarna stannade på sidan, tid på dygnet, vilket land de kom ifrån osv?

    #130587
    Darling
    Deltagare

    Jag läste ett kul blogginlägg på webbutiken Glammoms blogg om Laila-effekten. Laila Bagge bloggade om deras butik och antalet besökare sköt i höjden:
    http://glammom.blogg.se/2011/november/laila-effekten.html

    Även om botbesök kanske är troligare så är bloggeffekt roligare :)

    #130591
    danielandersson
    Deltagare

    Kör inte Google Alerts, så ni ser om någon skrivit om er?

    I och för dig, då borde det inte vara direkttrafik.

    Någon trevlig tidning har skrivit om er? :)

    #130593
    Daggpunkten
    Deltagare

    @lunarmys 28276 wrote:

    Kör inte Google Alerts, så ni ser om någon skrivit om er?

    I och för dig, då borde det inte vara direkttrafik.

    Någon trevlig tidning har skrivit om er? :)

    :-) Hoppas :-) Hoppas :-) det hade varit underbart!!

    Jag skall se om jag kan hitta mer info om statistiken……

    :)

    #130602
    hakedq
    Deltagare

    Bloggade ganska nyligen om liknande händelser med stora toppar i statistiken för två sajter jag har som inte kunde förklaras genom att någon länkat till mig, utan det hela berodde på andra orsaker.

    Ett inlägg som som heter gissa trafikökningen och ett inlägg med förklaringen. Kanske kan vara av intresse för någon eller ge någon ledtråd? :)

    #130641
    MonsterM
    Deltagare

    Jag hoppas det är bloggbesök för er, men kan berätta att vi har liknande besök via direktlänk till oss nästan varje vecka. Alltså en ökning med ca 150-160st besökare under en väldigt kort period. Vid lite efterforskning så var det en bot från ett svenskt företag som på uppdrag av Visa går in på vår sida för att se till att vi inte säljer olagliga saker.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.