Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu
Nej, jag tror att lager och logistik är en av mina starkare sidor och något jag skall pyssla med för att vara konkurrenskraftig.
Det finns i runda slängar 100.000m2 lediga lokaler i kommunen, mycket har stått tomt i mer än 10 år. Det är guldläge att ha lager här. Egentligen borde fler 3PL-företag ta sig hit. Man når både Skåne och Kiruna över natten med DHL, Schenker och Posten. Det finns gott om arbetskraft som inte är bortskämd med höga löner, och en skaplig villa kostar en halv miljon (så man klarar sig med en inte allt för hög lön).
www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
Inventarie på Ehandel.se
Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Parvelito
Jag kan fortsätta tråden. Innevarande vecka har jag slagit nytt rekord i antal utlevererade beställningar. Mer än värsta julruschen alltså... Av den befarade januaridepressionen konstaterar jag att det blev ett januariparty istället.
Skall försöka hinna titta på lokal nästa vecka, det funkar inte att vara hemma längre. Hela hallen och biblioteket är fulla av prylar. Jag är trött, det är slitsamt, men jag är lycklig. Det här har jag ju drömt om i flera år :-)
Har du fått fler besökare organiskt, dvs är det seoeffekter du gjort som nu börjar ge resultat tror du? eller är det från alla källor?
Jag kan fortsätta tråden. Innevarande vecka har jag slagit nytt rekord i antal utlevererade beställningar. Mer än värsta julruschen alltså... Av den befarade januaridepressionen konstaterar jag att det blev ett januariparty istället.
Skall försöka hinna titta på lokal nästa vecka, det funkar inte att vara hemma längre. Hela hallen och biblioteket är fulla av prylar. Jag är trött, det är slitsamt, men jag är lycklig. Det här har jag ju drömt om i flera år :-)
Jag gläds med dig! Jättekul.
Här är det i nivå med förra året.
Kan det ha något att göra med att konkurrensen från Kina legat nere andra halvan av januari pga deras nyårsfirande?
Har ingen statistik men gud vad jag har att göra. Stängde av samtliga annonser för att under januari fokusera på hemsidan och produkter, istället har jag suttit och svarat på dussintals med ordrar som kommit via mail, skällt på leverantörer som inte kollar sin mail och skrivit fakturor under hela januari! Några siffror har jag inte, mer än att så värst mycket tid till sidan har jag inte fått.
Om Ehandel.se
Ehandel.se ägs av White Tree AB
Vi är en objektiv community utan ägarintresse från leverantörer.
Vårt mål är att främja svensk e-handel
genom att sprida kunskap.
Kontaktinformation
White Tree AB
Rundgången 18
254 52 Helsingborg
info@ehandel.se
Bolagsinformation
Innehar f-skattesedel och momsregistrering.
Organisationsnummer 556824-4239