Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur många besökare har ni varje månad / dag?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 63 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97324
    mickevvs
    Deltagare

    jag satt här och tänkte om våra statistiker på hur många besökare vi har om dagen faktiskt är i tiden.

    Och tänkte att detta skulle passa sig som ett nytt ämne här på ehandel.se. Vi har drygt mellan 500 – 600 besökare varje dag och då (i skrivande stund) c:a 12.600 besökare i månaden, Enligt analytics då.

    Hur många har ni? Om ni har märkt en ökning dom senaste månaderna, har ni då reagerat på någon högre konvertering?

    #135795
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Är det unika besökare du kollar då?

    @mickevvs 34063 wrote:

    jag satt här och tänkte om våra statistiker på hur många besökare vi har om dagen faktiskt är i tiden.

    Och tänkte att detta skulle passa sig som ett nytt ämne här på ehandel.se. Vi har drygt mellan 500 – 600 besökare varje dag och då (i skrivande stund) c:a 12.600 besökare i månaden, Enligt analytics då.

    Hur många har ni? Om ni har märkt en ökning dom senaste månaderna, har ni då reagerat på någon högre konvertering?

    #135796
    mickevvs
    Deltagare

    Nej sammanlagda antalet varje dag, Tänkte först på unika, Men återkommande räknar man med högre konverteringsgrad än unika. Så vi brukar se det totala antalet besökare men räknar från konverteringen på våra mål :).

    Men rent unika så har vi runt 8.800 i månaden. :)

    #135797
    Joel
    Deltagare

    Vi har i snitt c:a 5000 unika besökare/dag (150 000/månad) enligt Google Analytics.

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=487&stc=1&d=1328599927[/IMG]

    #135798
    mickevvs
    Deltagare

    @Joel 34066 wrote:

    Vi har i snitt c:a 5000 unika besökare/dag (150 000/månad) enligt Google Analytics.

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=487&stc=1&d=1328599927[/IMG]

    Oj! det var några besökare hehehe. Kommer nog ta en stund innan vi kommer upp i såna antal :). Men antar att det har lite att göra med nisch och bransch också. Snygg sida förresten.

    #135799
    Joel
    Deltagare

    Det har tagit två år att nå dit, och det har inte alltid gått spikrakt uppåt…

    Jag tror absolut att vi har en stor fördel med vår nisch eftersom många finner våra produkter som roliga och surfar runt bara för att få sig ett gott skratt en tråkig eftermiddag.

    Kul att du gillar sidan!

    #135800
    FredrikGust
    Deltagare

    Oj, vilka fina siffror! Får man vara nyfiken och fråga hur fördelningen av trafikkällor är?

    //Fredrik

    #135801
    Joel
    Deltagare

    @FredrikGust 34069 wrote:

    Oj, vilka fina siffror! Får man vara nyfiken och fråga hur fördelningen av trafikkällor är?

    //Fredrik

    Orkar inte kolla några exakta siffror men det är ganska jämt fördelat mellan köpta annonsplatser, google organiskt, google cpc, direkttrafik och övrigt (facebook, egna satelitsidor, bloggar etc).

    #135804
    wilma
    Medlem

    Joel, jag har typ så många per månad som du har per dag…

    Och snart ger jag upp, vet att jag har en del kvar SEO-mässigt men det känns som jag trampar vatten och inte kommer någon vart. Jag ligger skapligt bra till på en hel del sökord, men det är små volymer det ger, och ordet inredning i olika kombinationer är ju minst sagt hög konkurrens om.
    Det som givit bäst för mig är när “rätt” bloggare skrivit om produkterna, men det är svårt att få dem att göra det igen och igen…

    #135808
    Parvelito
    Deltagare

    @wilma 34074 wrote:

    Och snart ger jag upp, vet att jag har en del kvar SEO-mässigt men det känns som jag trampar vatten och inte kommer någon vart.

    OT: Har du funderat på att byta bransch? Du kan ju mycket otroligt mycket om Ehandel, men den där branschen är inte nådig just nu. I synnerhet inte sen det gått upp för alla bolånetorskar att lånen måste betalas och villapriserna inte stiger ohämmat i all evighet.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 63 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.