Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vad behöver jag för att sätta upp telefonkö?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97167
    Fredda
    Deltagare

    Som rubriken lyder så är vi ute efter ett kösystem för telefon, men jag har ingen aning om vad som behövs. Det ska fungera på följande sätt när kunden ringer och det är upptaget:

    “Hej och välkommen till firman. Alla linjer är för närvarande upptagna, men var god och dröj så svarar vi så fort vi kan. Du har för närvarande nummer tre i kön”.

    Behöver jag någon speciell utrustning eller går detta sätta upp hos tele-leverantören? Telias kundtjänst kunde inte riktigt svara på detta…

    Vore tacksam för hjälp i rätt riktning!

    #136438
    fotofyndet
    Deltagare

    Ska du gå på traditionell telefoni så tror jag att det där blir riktigt dyrt. Om du kan tänka dig IP-telefoni så har bla Cellip sådana funktioner. Vet att flera här på forumet använder Cellip, med varierande framgång, dock inte vi.

    #136439
    Fredda
    Deltagare

    Jag är definitivt ute efter något som fungerar och som man kan växa i. Jag är beredd att betala för det, dock självklart till en viss gräns…

    #136440
    Per Nilsson
    Deltagare

    Cellip har den lösningen.

    #136441
    Parvelito
    Deltagare

    Jag sitter och läser ett reklamblad jag fick idag från ett företag som heter Sonetel, som också verkar ha den lösningen.

    Nu har jag aldrig hört talas om dem förr, men någon annan kanske kan säga bu eller bä om dem?

    #136442
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Parvelito 34801 wrote:

    Jag sitter och läser ett reklamblad jag fick idag från ett företag som heter Sonetel, som också verkar ha den lösningen.

    Nu har jag aldrig hört talas om dem förr, men någon annan kanske kan säga bu eller bä om dem?

    Fick också det reklambladet idag. Kan passa på att tipsa den som skrev det att i Sverige så sätter man ett utropstecken efter namnet och inte ett komma.

    Rätt: Hej Per!
    Fel: Hej Per,

    Men det är inte topic…

    Så “på ämnet”.

    Kollade igenom Sonotels tjänster och de är nog klockrena för företag som t.ex. behöver lokala supportnummer i olika länder. Deras växellösning verkar inte stödja köfunktionalitet. Cellip har den funktionen.

    Däremot kunde man välja vart man ville komma med Sonotels system.

    #136443
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Oj då är man med i denna klubben tyvärr:o

    @Per Nilsson 34802 wrote:

    Kan passa på att tipsa den som skrev det att i Sverige så sätter man ett utropstecken efter namnet och inte ett komma.

    Rätt: Hej Per!
    Fel: Hej Per,

    #136447
    fenrik
    Deltagare

    Jag använder telia jobbmobil växel till det du önskar. Det fungerar helt ok o kostar inte mycket.

    Tyvärr är det via telia välj själv vilken typ av leverantör du önskar. Man får vad man betalar för. Telia är inte dyra, inte bra men helt ok.

    Det kanske du mäkte eftersom deras egen personal inte kan sälja tjänsten.
    Samma för mig. Vi fick vända oss till stjärna fyrkant som är telia åf.

    Det bästa är att vi har kombinerat våra egna mobiler med fastnätsnummer samt kopplat in flera verksamheter i samma växel, utan att den som ringer märker det. Vi kom på förfarandet själva, inte via telia support som lämnar en del att önska.

    Lycka till. Alltså telia jobbmobil växel

    #136459
    JohanK
    Deltagare

    3 mobila växel har det också om jag inte minns fel

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.