Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur skriva ut etikettserier på Brother etikettskrivare?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97470
    Fredda
    Deltagare

    Ja, nu har vi fått hem vår nya artikeletikettskrivare, en Brother QL-700. Den fungerar kanon för att skriva ut snygga små klisteretiketter med vår logga och artikelnummer.

    Jag har dock en fråga som jag hoppas att någon av er kan svara snabbt på. Om jag har skapat och sparat tio olika etiketter (säg BS-1, BS-2 osv upp till BS-10). Nu har jag fått hem lite olika volymer av varje produkt och vill kunna ge skrivaren en fil innehållande etikettnamn och antal av varje etikett. På så sätt skrivs rätt etiketter och antal ut med en gång. Hur gör jag detta?

    #137522
    GregerA
    Deltagare

    Det är nog inte helt enkelt att få till med standardprogramvaror. Det du behöver är ju en programvara som kan hantera batchjobb, och där du kan sätta olika antal på de olika jobben.

    Jag kan tänka mig att man kan få till det i t.ex MS-Word genom att skriva ett eget macro som sköter det.

    #137527
    Fredda
    Deltagare

    @GregerA 35990 wrote:

    Det är nog inte helt enkelt att få till med standardprogramvaror. Det du behöver är ju en programvara som kan hantera batchjobb, och där du kan sätta olika antal på de olika jobben.

    Jag kan tänka mig att man kan få till det i t.ex MS-Word genom att skriva ett eget macro som sköter det.

    Hmm, jag får ta ett snack med supporten på måndag och se vilka alternativ som finns. Det finns väldigt många funktioner i P-touch-editorn så man tycker att detta borde gå att lösa på något sätt.

    #137550
    Jeff
    Deltagare

    Är det P-Touch editor som vi använder så lägger du alla etiketter du önskar på en varsin rad i ett .txt dokument och där du väljer mallar på utskriften kan du kryssa i “Koppla till databas” längst ner.

    Hoppas min slarviga beskrivning kan vara till någon hjälp. Jag kan kika exakt hur de ser ut när jag är på kontoret imorrn :)

    #137565
    WebWatch
    Medlem

    Hoppas du lyckas och kan beskriva hur du går tillväga.

    Använder också en Brother och det vore intressant…

    Tommy

    #137568
    MickeB
    Deltagare

    När det gäller Brothers etikettskrivare så finns ett mycket bra API att tillgå för den som själv vill hacka ihop en skräddarsydd lösning. Kommer med klara exempel i de flesta script- och programmeringsspråk: P-touch Editor | Label Solutions | Brother Developer Center | Global Brother

    Även annan matnyttig info finns på länken för den intresserade.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.