Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Jag är rädd för Lessmore.. Riktigt rädd..

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97695
    ginhev123
    Deltagare

    Hej!

    Jag registrerade mig på Lessmore för några dagar sedan för att bara se priserna helt enkelt, jag är bronsmedlem. Nu skickade jag iväg ett mail till de angående att jag ville avsluta kontot och inväntar svar. Men när jag läser på nätet så ser jag en massa skräckhistorier om personer som fått betala 3000 eller 2000 vid uppsägningen och att det tar 3 månader.. Kommer jag att behöva betala någonting? Jag ville ju bara se priserna, jag utnyttjade ingenting. Jag har ju den kostnadsfria medlemskapen.. Problemet är att jag registrerade det i min fars företag (då jag inte har något än) och inte fan heller visste jag att de skulle ta en kreditupplysning (som gjorde min fader arg på mig) och att de skulle skicka ett kort och bomba honom med telefonsamtal.. :confused::confused:

    Snälla hjälp mig, det sista jag vill är att han ska betala nu också då jag inte har några pengar (student)..

    Tack.

    #139939
    MonsterM
    Deltagare

    Har du inte använt någon av deras tjänster så ska du heller inte behöva betala något. Blev då inte någon kostnad för oss när vi avslutade kontot.

    #139954
    DavidWigg
    Deltagare

    Kolla avtalet. När det är B2B så gäller köplagen, då kan man avtala bort lagens regler gällande reklamationer osv.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.