Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Mall för Försäljningsvillkor

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99833
    Emelie G
    Deltagare

    Hej! :)

    Jag är ny här på ehandel.se och jag har inte hittat någon tråd som tar upp det här ämnet men jag letar efter mall för Försäljningsvillkor. Finns det någon tråd som tar upp det så lotsa mig gärna dit, tack.

    Jag har kikat runt på andras men jag tycker att det är svårt att göra mitt företags egna försäljningsvillkor och när jag tittar på andras så har jag svårt att inte formulera mig som de andra. :confused:

    Kan någon hjälpa mig att hitta en mall eller kan jag “låna” någon annans försäljningsvillkor?

    #161928
    Dan
    Deltagare

    Här diskuteras det bra:

    http://www.ehandel.se/forum/generellt-om-e-handel/1501-mall-foer-koepvillkor-i-webbutik.html

    Flera lånar ut sina villkor, bland annat jag (på egen risk om de är kassa)

    #161929
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag har läst dina Dan och tycker dom är riktigt bra!:)

    @Dan 62396 wrote:

    Flera lånar ut sina villkor, bland annat jag (på egen risk om de är kassa)

    #182932
    Matthias87
    Deltagare

    Nu drar jag upp en gammal tråd här, men är det fortfarande okej att kopiera delar från era köpvillkor?

    Mvh Matthias

    #183066
    zj212
    Deltagare

    Jag undrar också om folk tycker det är okej fortfarande?

    Tack på förhand!

    #183067
    blazern
    Deltagare

    Våra köpvillkor är fritt fram att kopiera :)

    #183068
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Mina i tvålshoppen är helt ok att kopiera

    #183072
    OscarJ
    Deltagare

    @Kodmyran 89056 wrote:

    Mina i tvålshoppen är helt ok att kopiera

    Har man inte Klarna så får man vara försiktig med att kopiera in den biten som handlar om dom :)

    #183074
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @OscarJ 89060 wrote:

    Har man inte Klarna så får man vara försiktig med att kopiera in den biten som handlar om dom :)

    Det förutsätter jag att man förstår, att man läser villkoren först och plockar det man behöver och det som gäller för ens egen verksamhet

    #183075
    OscarJ
    Deltagare

    @Kodmyran 89062 wrote:

    Det förutsätter jag att man förstår, att man läser villkoren först och plockar det man behöver och det som gäller för ens egen verksamhet

    Självklart, men det behöver väl inte bli dålig stämning här över en sån struntsak. Men det är lätt att det går för snabbt när något så tråkigt som villkor hanteras :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.