Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Bästa programmet för att hålla koll på lager och varor

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100970
    Kenan83
    Deltagare

    Hej.

    Nu håller jag på och lägger in varor i min nystartade butik. Vi kommer ha ca 1000 produkter så jag undrar vilken är den bästa programmet för att hålla koll på allt. Lagerhantering kommer ej vara några problem, men art.nr, olika varianter osv vill man ju gärna ha koll på.

    Vad använder ni?

    #170120
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Det är inbyggt i våra butiker, både lager, inleveransfunktioner, inköpsordrar mm. Finns det inte inbyggt i butiken får man använda affärssystem, exvis specter, fortnox, visma eller liknande

    #170119
    Kenan83
    Deltagare

    @Kodmyran 71889 wrote:

    Det är inbyggt i våra butiker, både lager, inleveransfunktioner, inköpsordrar mm. Finns det inte inbyggt i butiken får man använda affärssystem, exvis specter, fortnox, visma eller liknande

    Finns det ingen extern program man kan använda bara för det? Jag vill bara ha alla våra produkter samlade på ett ställe. Sen även lägga till var vi köper dom från, bilder, art nummer osv.

    Excell bör ju fungera bra för det, men då vi kommer ha så många produkter så vill man ju helst ha något ler smidigt och snyggare.

    #170127
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jo ett affärsystem är ett extern program. Tips på sådana är Specter, Fortnox, Mammut, VISMA. Det finns många många fler men dessa är de vanligaste för mindre ehandlare

    #170130
    Kenan83
    Deltagare

    @Kodmyran 71897 wrote:

    Jo ett affärsystem är ett extern program. Tips på sådana är Specter, Fortnox, Mammut, VISMA. Det finns många många fler men dessa är de vanligaste för mindre ehandlare

    Ja ok. dom system du räknar upp kopplar jag ihop med bokföring, så kanske därför jag inte ens kollat på dom.

    #170131
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Ett affärssystem är så mycket mer, bökföringen är ju den lilla biten. För bokföringen endast klarar man sig normalt sett med ett enkelt bokföringsprogram

    #170312
    Freddie
    Gäst

    Om det är i frågan om ett affärssystem som är användbart på många områden så rekommenderar jag dig att använda Fortnox. Dels har du lagerfunktion i programmet, men även möjligheten att köpa till fler moduler som redovisning, fakturering osv.

    Dels är det billigt att köpa som företagare, sen är det lätt att använda och förstå om du inte jobbat i sådana system tidigare.

    Det finns en enormt viktig sak till gällande just fortnox. Om du ska köpa in extern hjälp i form av en redovisningskonsult så är Fortnox toppen då man enkelt kan koppla på byrån till ditt företag.

    Så har du precis startat är Fortnox ett bra program.

    Mvh,
    Freddie

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.