Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Nya säkrare kortbetalningen gör mig vansinnning

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94554
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    I min butik ser jag alla som gått till kassan men där köpet av ngn anledning avbrutits. Tidigare var det mindre än 1 av 10 som avbröt köpet och det var alltid faktura och i 98 % folk som ej beviljades faktura pga betalanmärkningar.

    I dag har hälften av köpen avbrutits och nästan samtliga är kreditkort. Nu vet jag att Nordea haft problem med sitt system i dag och kanske även med korten, det vet jag inte utan gissar bara, som en del i förklaringen.

    Men jag misstänker att detta också kan vara en del av problematiken med bankernas påtvingande av dosor överallt för att kunna handla. Ska hålla koll några dagar till och se om mönstret fortsätter och gör det de, så blir jag tokig.

    ser ni några trender?

    #111033
    GregerA
    Deltagare

    Jepp, det finns en tydlig trend … Kodmyran blir bara mer o mer frustrerad … :D

    Jo, det är nog lite fler som i alla fall avbryter kortköpen än tidigare. Sen känns det som att de i alla fall går tillbaka o slutför det. Antagligen efter att de letat fram dosan och förstått vad den skall användas till. Men mina kunder är ju lite mer tekniska … :rolleyes:

    #111034
    polsen
    Deltagare

    Jag kan inte se hur många som avbrutit sitt köp så exakt, men idag har jag lite av toppnotering när det gäller försäljning och har redan 120 orders:). Men vi får helt klart mycket mer mail till kundtjänst med betalnings- och kortfrågor.
    Kan också se att faktura och postförskott (Usch!) ökat lite den sista tiden.

    #111035
    danielandersson
    Deltagare

    Ser samma trender. Många som fortfarande inte anslutit sig till Verified by irriterande-jävla-kortleverantör.

    Och ja, de banker som kräver att man har sin dosa också.

    Hittar inte ord för att beskriva hur idiotiskt det är.

    #111036
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @GregerA 6395 wrote:

    Jepp, det finns en tydlig trend … Kodmyran blir bara mer o mer frustrerad … :D

    Jo, det är nog lite fler som i alla fall avbryter kortköpen än tidigare. Sen känns det som att de i alla fall går tillbaka o slutför det. Antagligen efter att de letat fram dosan och förstått vad den skall användas till. Men mina kunder är ju lite mer tekniska … :rolleyes:

    Känns som att mina kunder är impulsshoppare, fungerar de inte så skiter de i att handla för det var mest en impuls.

    Men trenden att jag blir mer och mer frustrerad har du rätt i, det händer för mycket just nu, snart blir jag tokig. Men jag har i alla fall i helgen gjort mig en örtagård i meditatonssyfte, så kanske jag lugnar mig så småningom….:D

    [IMG]http://www.facebook.com/photo.php?pid=4097636&id=716230892[/IMG]

    Jag får inte bilden att synas, så här kommer länken i alla fall för den som vill se
    http://www.facebook.com/photo.php?pid=4097636&id=716230892

    #111037
    danielandersson
    Deltagare

    @Kodmyran 6398 wrote:

    [IMG]http://www.facebook.com/photo.php?pid=4097636&id=716230892[/IMG]

    Jag får inte bilden att synas, så här kommer länken i alla fall för den som vill se
    Logga in | Facebook

    Allt går vägen idag, eller hur?

    Facebook tycker “This content is currently unavailable” ;)

    #111038
    GregerA
    Deltagare

    Man var ju tvungen att logga in … jag har inget sånt konto. 😮

    #111039
    Joel
    Deltagare

    Kodmyran.. du är (tyvärr) inte ensam.

    Jag tycker det ser riktigt oroande ut om man ser på hur många av mina kunder som misslyckas med just kortbetalning. Det är tyvärr inte alltid så lätt att hjälpa kunden igenom processen heller så jag blir ofta tvungen att erbjuda faktura där vi bjuder på fakturaavgiften (vilken jag borde fakturera kortföretagen…). Jag kan ju tänka mig att fakturabolagen jublar nu iaf!

    En bild säger mer än tusen ord…

    kortbetalning.png

    Ps. Misslyckade fakturaköp finns inte med i bilden men de har gått från att stå för ~ 75% av de oavslutade köpen till ca 25%.

    /Joel

    #111044
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @lunarmys 6399 wrote:

    Allt går vägen idag, eller hur?

    Facebook tycker “This content is currently unavailable” ;)

    Jepp, allt fungerar fin fint…..

    provar att lägga till den här igen, men från min blogg….

    ortagard.jpg

    och en länk eftersom det säkert inte fungerar. puh

    Gardenhomes trädgårdsblogg Blog Archive inspiration

    #111045
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Ska kika vidare på kortbetalningen i dag, men jag börjar känna mig riktigt oroad. Önskar jag hade tekniska kunder som dig Greger, och inte bara impulsshoppare

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.