Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Ärlig och bra artikel

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101413
    Per Nilsson
    Deltagare

    Det är supertufft! : I love e-commerce

    Håller med denna artikel. Väldigt tyst i dag. Väldigt få intressanta case som lyfts fram ur bruset och in i flödet.

    Många intressanta, kunniga och trevliga eldsjälar som har tagit ett par steg tillbaka.

    Vad hände?

    #172883
    Andreas
    Deltagare

    Vem saknar du specifkikt?

    Jag saknar några personer som var eldsjälar här förr… Tillika ändras tiden, nya kommer, äldre försvinner. Detta är livcykeln för medlemmar i olika form av forum på internet. Kan jämföras med föreningsaktivitet.

    Själv har jag mer gått över till Facebookgruppen och internationella sidor som är mer specifika för ämnen som intresserar mig. Jag tycker kunskapen har minskat/försvunnit från forumet och de flesta ehandelsnyheterna idag är rätt ointressanta. Dessutom blir man inte direkt uppmuntrad när man tipsar om nyheter, speciellt de som rör ehandel i Finland som kan vara intresse även i Sverige, men som aldrig lyfts upp här. Inte ens ett svar får man.

    Detta gör att man blirr less och inte orkar bidrag till att forumet håller sin kvalitet, enklare och söka sig till nya kanaler.

    Sedan ökar min ehandelsverksamhet, mer möten, mer press och därmed finns de mindre tid för att involvera sig i diskussioner som inte gynnar ens egen ehandelsveksamhet. Slutligen så har jag även trappat ner min tid som jag sysslar med ehandel, idag kopplar jag bort från allt med arbete och ehandel under helger (eller försöker).

    #172910
    Per Nilsson
    Deltagare

    Listan kan göras väldigt lång Andreas. Jag kommer skriva ett eget inlägg om detta senare.

    För tre år sen hade jag lätt att hitta ehandelspersoner som byggt en ehandel som var genomtänkt, brann för kunden och personen bakom kunde ehandel på sina fem fingrar. De personerna hörs inte längre. De personer som många gånger hörs är de som ska bygga en verksamhet och skörda guld på fem minuter.

    Kan det vara så att e-handel har blivit mainstream? Alltså att alla håller på med och omkring e-handel? Vi är inte unika eller speciella längre, bara en kugge i ekonomin.

    Jag ser fram emot ett brobyggande mellan traditionell försäljningskunskap och e-handel. Det tror jag kan vara en del av lösningen på den döende debatten.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.