Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Generellt om E-handel

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-06-08, 21:24
Dans avatar
Dan Dan är inte uppkopplad
RoligaPrylar.se
Administrator

Reg.datum: Feb 2009
Standard Hantera kundtjänst för flera butiker enkelt

Idag kör vi fem IMAP-konton hos Google Apps för vår kundtjänst, men det börjar bli lite svårhanterligt nu och lätt att man missar saker och inte håller koll på "öppna ärenden".

Det jag vill ha är ett supportsystem som hanterar alla våra fem butiker, lägger dem i separata mappar typ och låter mig ha mallsvar, markera ärenden på olika sätt och spåra historik osv.

Jag vill att man ska kunna skicka in saker i systemet via e-post till våra info@xxx.se och kunna följa sitt ärende online helst ifall man har problem med spamfilter och annat meck.

Har kollat på kayako och zendesk.com men blir inte så övertygad och känner inte att det är särskilt superbra lösningar baserat på en översiktlig koll.

Hur gör ni? Vad kan man göra....
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-06-08, 21:26
Kodmyrans avatar www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
Inventarie på Ehandel.se

Reg.datum: Mar 2009
Standard

kayako kör jag. zendesk är det den som är gratis? Jag tror att det var den vi testade innan kayako och om det var den så akta dig för segare system har jag aldrig varit med om, de höll på att sänka hela servern.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-06-09, 07:32
Sekes avatar shop.humle.se
Flitig Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Standard SupportTrio

Jag hittade ett kundtjänstsystem som verkade intressant när jag kollade på detta lite snabbt för ett halvår sedan. Det heter SupportTrio och kommer från ActiveCampaign.
Help Desk Software - Customer Service Software

Det är kommersiellt men inte så dyrt - engångspris på $297 eller $129 per år inklusive support.

SupportTrio verkar komplett med en stor mängd features. Tycker att det ser mycket bra ut. En tröskel är dock att användargränssnittet inte är översatt till svenska. Det är ca 3900 rader i en språkfil som ska översättas.

Är det någon som redan använder SupportTrio, alternativt är intresserad och kan tänka sig att dela på översättningsjobbet?
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-06-09, 13:55
lunarmyss avatar iPhonebutiken.se
Veteran

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Kayako kör vi också. Väldigt nöjda måste jag säga.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2010-06-09, 20:27
www.skatekids.se
Novis

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Jag skulle ta en titt på OTRS. Gratis och Open Source. Har själv kört det för lite syften och tycker det fungerar bra. Allt du nämner klarar den och finns på svenska.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2010-06-17, 21:15
Jimmys avatar myheart.se | Barnkalaset.se | Leklandet.se | RomantiskaPresenter.se
Medlem

Standard

Jag håller på och tittar efter ett liknande system. Är det någon som har använt sig av osTicket:: Open Source Support Ticket System ? Det verkar lovande men de har ingen demo site så man kan se hur det ser ut.
  #7 (permalink)  
Gammal 2010-06-30, 14:30
Bodyguard.nu
Flitig Medlem

Standard

Har använt Kayako själv och det funkar väll bra, men nu när jag gått över till gmail for domains så kräver servern att man kompilerar PHP med IMAP för att hämta via POP3. Orkar inte kompilera in IMAP för det kräver det ena och det andra.

Så jag kommer nog istället gå över till gmail direkt med tanke på hur mycket funktioner det finns. Du kan lägga till alla konton på ett och samma konton under POP3, då kan du svara från valfri mail också (på samma inloggning). Sen använder du filter för att sortera mailen i foldrar och/eller labels. Mail templates finns också (Canned responses) Gmail Email Templates - How to Setup Email Reply Templates in Gmail. Signaturen blir dock samma oavsett konto, standardsignaturen används. Men det finns en plugin till Firefox och Chrome som fixar det också: Blank Canvas - Gmail Signatures

Senast redigerad av Björn den 2010-06-30 klockan 14:33.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2010-06-30, 14:32
lunarmyss avatar iPhonebutiken.se
Veteran

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björn Visa inlägg
Har använt Kayako själv och det funkar väll bra, men nu när jag gått över till gmail for domains så kräver servern att man kompilerar PHP med IMAP för att hämta via POP3. Orkar inte kompilera in IMAP för det kräver det ena och det andra.
Lite OT, men wtf. apt-get install php5-imap

God bless Debian!
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2010-07-02, 15:55
Bodyguard.nu
Flitig Medlem

Standard

Ja nu har jag inte installerat PHP via någon pakethanterare då jag slimmat configgen och lagt till lite annat av andra anledningar, så jag kommer tyvärr inte undan så enkelt
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2010-07-13, 17:09
Bodyguard.nu
Flitig Medlem

Standard

Fick precis höra att det nu finns stöd med olika signaturer också, smutt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är