Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Att länka blogg till prestashop

Etiketter: , ,

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101864
    delfinita
    Deltagare

    Hej!

    Undrar hur det går att länka ett blogg till en prestashop sida. Jag skulle villja att det syns Pvcfönster Skjutdörrar Isolerglas Fönsterisolering

    Vilket platform erbjuder detta? WordPress och blogger är WordPress.com, som är inte perfekt men skulle funka… men vet ej hur att integrera det till prestashop…

    Också, som ni kan se, jag är inte svensk så tror att det är bäst om jag har gästbloggare (pga lite konstigt Svenska :D). Hur hittar jag de bloggare? Gästblogging funkar super bra i mitt hemland så folk publicerar på webshops om ett specifik amne, och så får mer traffik och webshop också ha mer traffik från folk som läser den blogg. Båda är glada heheh. Eller “linksharing” funkar bra också men hur hittar man dessa?

    Någon som vet?

    Tack!

    #175115
    Dancar
    Deltagare

    Jag skulle köra med en inbyggd blogg till Prestashop, det finns några att välja bland på deras hemsida. Genom att ha en inbyggd blogg så kan du relatera inlägg till produkter samt få en bra integration i övrigt. Alternativ två är att gå till wordpress.org och installera en egen blogg som en undersida till din butik, alltså http://www.minbutik.se/blogg.

    Gällande gästbloggare så finns det jättemånga content writers där ute, det är bara till att googla eller besöka wn.se eller seo-forum.se och ställa frågan där så lär du få napp.

    #175151
    delfinita
    Deltagare

    Oj tack för tipset! Hoppas det funkar bra! TACK TACK!

    #175156
    FredrikGust
    Deltagare

    Har kört med Prestapress som lirat bra för då länkas produkter till blogginläggen och blogginläggen till produkterna man skriver om.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.