Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Ehandel under Sommaren 2014

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101904
    swestores
    Medlem

    Hej

    Mitt första inlägg på forumet, här tänkte jag att vi kan diskutera hur ehandeln går under sommaren.

    När tar ni t.ex semester och hur gör ni då?

    #175365
    C.Larsson
    Deltagare

    Bra initiativ, jag går på semester idag och åker utomlands 1 vecka, jag har fixat till en popup i butiken som säger att vi är på semester men att du får gärna handla ändå mot 10% rabatt. Man märker att det är mycket lugnare

    #175370
    Andreas
    Deltagare

    Kommer efter denna vecka köra på halvfart, dvs jag sköter det som är akut och kundsupporten.

    Telefonsupport kommer jag att sköta en viss tid på dagen eller så kommer jag svara sporadiskt. Nästa år blir det att anställa någon som sköter supporten men i sommar skall jag ännu köra på utan hjälp.

    Bruden är inte heller ledig mer än en vecka, så blir en sommar med mycket jobb.

    #175561
    swestores
    Medlem

    Mina kollegor har det lite långsammare under sommaren. Speciellt den här veckan. Är det likadant för resterande?

    Hoppas du hade en bra semester C.Larsson och Andreas hur har det gått denna veckan för dig? Mina kollegor säljer prylar som är aktuella året om men ändå märker de att det har gått slöare.

    #175564
    Kocken
    Deltagare

    Postbilen som var här och hämtade paketen var så gott som tom, tre skrindor från oss och några få paket från andra webbhandlare. Lastbilen brukar vara nästan full på tisdagar i vanliga fall.

    #175565
    C.Larsson
    Deltagare

    här är det väldigt lugnt i butiken, inte mycket action alls, mer tid för mig att softa i solen :)

    #175566
    Macondax
    Deltagare

    Visst känner man av en tydlig nedgång i ordermängden nu under de “riktiga” semesterveckorna, men killarna lyckas hålla sig sysselsatta. Själv passade jag på att ta ett par veckor utomlands, uppvilad inför sensommaren och höstens nya utmaningar :)

    Har man möjlighet, så är det nog att rekommendera att försöka ta ledigt under denna perioden (även fast det är svårt). Kanske inte hela veckor, men någon dag här och där, eller varför inte kortdagar med sena starter och tidig hemgång? Uppladdning inför sensommaren och hösten när vi flesta får desto mer att göra.

    #175568
    Majsan
    Deltagare

    Här har vi jobbat på förmiddagarna och på eftermiddagarna ägnat oss åt våra stora intressen så som trolling, åka båt, umgås med goa vänner, motorsport samt sola och bada.

    Även om det inte är en “riktig” semester så känns de som det ��

    #175569
    Mr Jonas
    Deltagare

    Jobbar på “halvhalvfart” med order som kommer in, men inte lönt att jaga nya kunder via telefon eller besök.
    Försöker att hinna ikapp mig själv med arkiv, register kommande utskick, mm.
    Jämfört med dom senaste åren, så ligger det ganska stilla denna sommar. (B2B)
    (Normal trafik/besök, men inte många som kommer till skott)

    Kan dock påpeka att “busarna :rolleyes:” har varit ganska aktiva och att jag har fått några konstiga säljsamtal från “telefonkataloger & webnissar” som “bara” skall.

    #175574
    blazern
    Deltagare

    [ATTACH]1216[/ATTACH]

    Har idag flyttat mailsupporten till stranden. 29 grader i skuggan.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.