Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Erfaringer med CDON Marketplace

Etiketter: 

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102009
    Ristretto
    Deltagare

    Jeg overvejer om vi skal indlede et samarbejde med CDON Marketplace, men er meget i tvivl om, hvilken effekt det vil få i forhold til vores nuværende webshop Safter.se.

    Er der nogle, der har erfaringer med CDON Marketplace som salgskanal parallelt med egen webshop ?

    #175933
    SimonJ
    Deltagare

    Jag undrar samma sak. Anmälde intresse hos dem för många veckor sedan och fick erbjudande idag om att börja sälja där. Avgiften är ganska hög, 15% vill de ha.

    #175934
    Runns.se
    Deltagare

    Vi har prövat att sälja där men tycker att det kostar för mycket (snål smålänning). :-)

    #175935
    DanielLiden
    Deltagare

    Jag fick inget svar när jag bad om ett avtal skrivet på svenska, inte det engelska som de skickade till mig för underskrift.

    #175944
    Majsan
    Deltagare

    Bara att vara påstridig. Kommissionen kan man ju alltid förhandla om som i så många andra fall ��

    #175959
    Andreas
    Deltagare

    Jag ser CDon och Fyndiq som jämförbara kanaler, Fyndiq riktar väl sig mer till lågprisegmentet men annars är de likvärdiga.

    För mig är det dock rätt enkelt, Fyndiq vill inte ha oss som kund eftersom vårt lager inte finns i Sverige. Detta trots att de godkänt företag med lager utanför Sverige tidigare.

    Jag tror möjligheterna är större att sälja lite “dyrare” produkter via CDon än Fyndiq.

    Skall bli intressant och se hur Fyndiq hanterar denna utmaning!

    #175960
    Runns.se
    Deltagare

    Tycker den här är läsbar om man funderrar på tex fyndiq och liknande – Kompletterande säljkanaler för e-handlare

    #175961
    Qarillion
    Deltagare

    Om CDON tar en avgift på 15% måste jag ändå säga att det blir en extremt hög avgift. Finns ju ingen som tar i närheten av den summan av beloppet.

    Dyrare produkter har ju en tendens att vara lite mindre marginal på och således tror jag att butiker som säljer lite dyrare produkter (som oss) kanske har lite svårt att utnyttja CDON som marknadsföringskanal. Nu har vi dock konkurrens själva ifrån just CDON så det kanske vore lite ologiskt också.

    #176156

    När vi kollade med CDON Marketplace så fick vi priset:
    20% av summan + 10:- per transaktion
    Med detta pris så är det väldigt svårt att få lönsamhet för ett mindre företag.
    Förmodligen så inser de själva inom en snar framtid att så länge de har denna prisbild så kommer det bli svårt att locka företag att sälja på deras site.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.