Fyndiq
FyndiqHejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
Gammal 2016-06-18, 09:12
Runns.ses avatar
Runns.se Runns.se är inte uppkopplad
Senior Medlem
Fyndiq www.runns.se
Fyndiq Runns Webshop
Fyndiq @Runns_se

Reg.datum: sep 2012
Runns.se will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ekraft Visa inlägg
Fast det där är inte heller en alldeles klockren analys. Det finns idag i världen rätt många som endast säljer via marknadsplatser, utan att ens ha en egen butik. De slipper på så sätt en väldig massa moment som stjäl tid och monetära resurser. Så länge det finns tillräckligt många marknadsplatser som konkurrerar så kommer ingen marknadsplats att kunna ta mer betalt än de levererar.

Sedan behöver det alls inte vara fel att satsa på en egen butik om man tror det ger mest pang för pengarna. Men det är inte den enda givna utvägen.
Självklart. Dock tror jag att man ska välja det ena eller andra
Men man får vara med på att man rätt som det är för ökat konkurrens tex att fyndiq öppnar för tyskland och då kanske försäljningen försvinner men det risken finns ju överallt :-)

Gammal 2016-07-10, 17:53
eshop eshop är inte uppkopplad
Ny medlem
Fyndiq ingen
Fyndiq Eshop Ab

Reg.datum: jul 2016
eshop is on a distinguished road
Standard

är det inte 7% de tar bara?
enligt deras sida så drar dom 7% av varan man säljer via dom, då får man ju hela 93%?
https://fyndiq.se/merchant/

Tänkte köra en del produkter hos dom och se hur det kommer att gå.
Men vet nån om allting stämmer 100%? och varför betalar besökarna 49kr frakt om säljaren kommer ändå skicka varan från sin egen ficka?
Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 17:57
sebbesoder sebbesoder är inte uppkopplad
Novis
Fyndiq G a m i n g g a d g e t s . s e
Fyndiq Accencea

Reg.datum: aug 2015
sebbesoder is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eshop Visa inlägg
är det inte 7% de tar bara?
enligt deras sida så drar dom 7% av varan man säljer via dom, då får man ju hela 93%?
https://fyndiq.se/merchant/

Tänkte köra en del produkter hos dom och se hur det kommer att gå.
Men vet nån om allting stämmer 100%? och varför betalar besökarna 49kr frakt om säljaren kommer ändå skicka varan från sin egen ficka?
Dem ökar provisionen från och med augusti med 5 eller 10 kronor beroende på kategori.

Dem 49 kronorna är en av Fyndiqs inkomstkällor. Och varför, ja dem behöver intäkter helt enkelt
Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 18:17
eshop eshop är inte uppkopplad
Ny medlem
Fyndiq ingen
Fyndiq Eshop Ab

eshop is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sebbesoder Visa inlägg
Dem ökar provisionen från och med augusti med 5 eller 10 kronor beroende på kategori.

Dem 49 kronorna är en av Fyndiqs inkomstkällor. Och varför, ja dem behöver intäkter helt enkelt
Okej, då behöver man ju tänka efter om man ska köra med dom då, så deras priser blir 7%(+) + 10kr per produkt
Hellre egen webbshop och jobba hårt på SEO o Adwords än att sälja via ett girig sajt som fyndiq
Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 21:56
dihag dihag är inte uppkopplad
Ny medlem
Fyndiq ingen
Fyndiq anno1910

dihag is on a distinguished road
Exclamation Sello, Amazon

Gick med i Sello, där man kan prova att sälja och det är gratis en tid. Det går att länka till sitt Tradera konto, vilket jag sedan gjorde. Genom Sello kan man också sälja på Amazon, fyndiq, CDON.com mm
Nu vill jag varna andra för att sälja på Sello, jag blev debiterad en avgift av Amazon fast jag inte satt upp något konto där, fick bara mail om att de kommer dra avgift fortsättningsvis per månad ???
Tar kontakt med Sello och undrar hur jag kan bli debiterad utav Amazon? Fick inget direkt svar utan istället frågade de mig om jag ville ha hjälp med att registrera mig där? NEJ!
Hur som helst såg jag att de dragit pengar från mitt kort 378:-, kontaktar min bank och spärrar kortet.
Gör också en polisanmälan, och så jag talar med polisen frågar de om webadressen,,till Sello, de kommer alltså inte in där, och då säger de att det är något skumt med det företaget.
Jag har inte lyckats få något vettigt svar från dem och det finns heller inget telefonnummer att ringa. De har heller inte ringt upp mig då jag mailat dem och bett dem ringa. Så, Sello.nu/io är inte seriösa...
Jag kommer inte heller få tillbaka mina pengar då banken har en ny lag som säger att bedrägerier under 500sek inte kan behandlas, ??
Svara med citat
Gammal 2016-07-11, 07:19
Magnus Magnus är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
Fyndiq www.kamda.se | www.idiwa.se | www.mizzy.se
Fyndiq Phelt AB

Reg.datum: mar 2009
Magnus is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Magnus
Standard

Avgift på Fyndiq (mobilskal):
10 kr + 7% +1/3 av 49 kr= 26 kr +7%.
Varje Fyndiq kund köper i snitt från 3 st olika handlare samtidigt därav får de en extra avgift på 16 kr.

Apropå Sello och Amazon så är det olika saker.
Sello har det senaste året blivit bättre på att svara via mejl även om de ofta har varit mindre bra.
Min gissning är att mycket ramlar mellan stolarna under semestertider.

Om Amazon har dragits pengarna via ditt kort så får du kontakta dem.
Jag håller på o fasar bort Sello då jag inte gillar deras höga provisionsbaserade avgifter.
Svara med citat
Gammal 2016-07-11, 10:19
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Moderator
Fyndiq Presenteriet & Nalleriet
Fyndiq Presenteriet AB
Fyndiq @nnicklas

Reg.datum: feb 2009
Nicklas is on a distinguished road
Standard

Och de tar även faktura avgiften på 29kr

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Visa inlägg
Avgift på Fyndiq (mobilskal):
10 kr + 7% +1/3 av 49 kr= 26 kr +7%.
Varje Fyndiq kund köper i snitt från 3 st olika handlare samtidigt därav får de en extra avgift på 16 kr.

Apropå Sello och Amazon så är det olika saker.
Sello har det senaste året blivit bättre på att svara via mejl även om de ofta har varit mindre bra.
Min gissning är att mycket ramlar mellan stolarna under semestertider.

Om Amazon har dragits pengarna via ditt kort så får du kontakta dem.
Jag håller på o fasar bort Sello då jag inte gillar deras höga provisionsbaserade avgifter.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp