Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vad använder ni för ärendehanterings system?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102812
    RickardP
    Deltagare

    Jag har kollat runt lite och testat lite olika ärendehanterings system och personligen tycker jag inget är som jag vill ha det, till slut fastnade jag för Redmine som är gratis och finns färdiga servrar att bara köra igång med det förinstallerat.

    Jag vet inte om det är för att jag är utvecklare och gärna gör saker som jag vill ha det eller vad det är men jag är inte nöjd med redmine på egentligen 3 saker:

    1. Verkar inte gå att stänga av att kunden får ett mail som svar med ärendenummer direkt när dem mailar in, finns ingen anledning oftast anser jag att dem ska få ett mail innan någon på kundtjänst svarat på ärendet.

    2. Om statusen är closed på ett ärende och kunden svarar på ärendet så ändras inte statusen till något så man får inte up det i sina filtreringar av ärenden, man måste alltid ha koll på mailen eller kolla historiken för händelser i redmine, här skulle jag vilja att ett ärende ändrar status eller hamnar i en lista med ej lästa meddelanden eller något.

    3. Kunden får ett mail så fårt man ändrar status på ärendet, jag skulle vilja välja om kunden ska få mail eller inte.

    Finns säkert fler grejer som jag inte kommer på nu.

    Men till varför jag skriver här är för att jag tänkte ni kanske använder någon färdig lösning ni är nöjda med som jag kan missat.

    Skriv gärna vad ni och erat företag använder och kraven jag har förutom ovanstående är att det går att få det på svenska, helst egen hosting på egen server, e-mail to ticket funktion.

    #178805
    FredrikGust
    Deltagare

    Du har säkert redan kollat på den, men Zendesk är sådär enkelt användbar. Klarar framför allt det här med mailkonversationen galant. Syr även ihop chatt via zopim som ärenden.

    Har anpassat mailflödet med flaggor så vi styr vilka som ska ha mail och när beroende på hur man skapar ett ärende. 99% av våra ärenden hanteras utan att kunden behöver logga in.

    #178809
    Dancar
    Deltagare

    Jag slår också ett slag för Zendesk, ärendehanteringen funkar prima, chat via zoping är bra och integrerat, automatiskt mail till kund efter avslutat ärende som ber om feedback (bra/anus), widgets som enkelt läggs in i butiken, dessutom får man en “hjälp dig själv” sida som man kan konfigurera som man vill, typ sökbar FAQ. Allt detta och mycket till för typ en 100-lapp/år med billigaste planen. Det tycker jag är så gott som gratis.

    #178829
    RickardP
    Deltagare

    Tackar, får ge Zendesk en ärlig chans kanske…

    #178837
    bslask
    Deltagare

    Fyller på med zendesk beröm. För den peng man betalar får man ju en otroligt kompetent ärendehantering, både i dator & mobil.

    Varför vill man ha egen hosting på ärendehantering?

    #178848
    PLandgren
    Deltagare

    Vi jämförde Zendesk med Desk.com och ett antal andra, men Zendesk föll på något som jag har för mig var att det strulade med svenska tecken… fast detta är något år sedan.
    Vi kör därför Desk.com och är nöjda, även om vi gärna hittat en modul till Prestashop så att det blir bättre integrerat till alla beställningar osv…

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.