Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vad använder ni för ärendehanterings system?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102812
    RickardP
    Deltagare

    Jag har kollat runt lite och testat lite olika ärendehanterings system och personligen tycker jag inget är som jag vill ha det, till slut fastnade jag för Redmine som är gratis och finns färdiga servrar att bara köra igång med det förinstallerat.

    Jag vet inte om det är för att jag är utvecklare och gärna gör saker som jag vill ha det eller vad det är men jag är inte nöjd med redmine på egentligen 3 saker:

    1. Verkar inte gå att stänga av att kunden får ett mail som svar med ärendenummer direkt när dem mailar in, finns ingen anledning oftast anser jag att dem ska få ett mail innan någon på kundtjänst svarat på ärendet.

    2. Om statusen är closed på ett ärende och kunden svarar på ärendet så ändras inte statusen till något så man får inte up det i sina filtreringar av ärenden, man måste alltid ha koll på mailen eller kolla historiken för händelser i redmine, här skulle jag vilja att ett ärende ändrar status eller hamnar i en lista med ej lästa meddelanden eller något.

    3. Kunden får ett mail så fårt man ändrar status på ärendet, jag skulle vilja välja om kunden ska få mail eller inte.

    Finns säkert fler grejer som jag inte kommer på nu.

    Men till varför jag skriver här är för att jag tänkte ni kanske använder någon färdig lösning ni är nöjda med som jag kan missat.

    Skriv gärna vad ni och erat företag använder och kraven jag har förutom ovanstående är att det går att få det på svenska, helst egen hosting på egen server, e-mail to ticket funktion.

    #178805
    FredrikGust
    Deltagare

    Du har säkert redan kollat på den, men Zendesk är sådär enkelt användbar. Klarar framför allt det här med mailkonversationen galant. Syr även ihop chatt via zopim som ärenden.