Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel "Om 18 månader är alla lokala sökresultat köpta"

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102943
    Johan Rubank
    Deltagare

    Ni har säkert läst denna artikel redan, låter väl sådär for jag säga. Men jag som söker, om allt är annonser och styrt så är väl valet att gå på andra sökmotorer ? Tror ni att G kommer minska sitt enorma övertag pga detta, ett bakslag liksom?

    http://internetworld.idg.se/2.1006/1.635252/all-lokala-sokresultat-kopta

    #178894

    Verkar utan tvekan galet. Som annonsör är det förstås redan trevligt med Bing ads istället. Vet inte vad som skulle krävas för att användarna skulle överge Google som sökmotor dock. Misstänkter att Bingsökningar främst kommer från Internet Explorer-användare som inte förstår bättre…

    #179536
    Rudolf
    Deltagare

    Tror ni att G kommer minska sitt enorma övertag pga detta, ett bakslag liksom?

    Google testar allting noggrant innan de skjuter ut ngt. Grejen med Google annonser är att de oftast är så bra att användaren vill ha dem. På det sättet är i många fall, inte annonser den negativa upplevelsen som de är tex på Aftonbladet.

    I detta fallet tror jag faktikst det är en upplevelse som är bättre än vad den var innan, i alla fall i mobilen.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.