Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Utveckla E-handel

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103032
    Match.West
    Deltagare

    Jag driver en ehandel sen februari som säljer mobiltillbehör , jag anlitade ehandellösningar för att göra hemsida och hade payson som betalsätt. Sen augusti har jag anlitat gös connected scandinavia änab för ny hemsida , börjat med fb och AdWords annonser. Har inte haft vinst på företaget

    Är det något som har tips på produkter och hur man skall åka till omsättningen?

    Tacksam för svar

    MVH: Dilshad jaderi

    #179664
    BjornAndersson
    Deltagare

    Är det sidan som du har i din profil som det gäller (http://www.matchstockwest.se/) ?

    Då skulle jag direkt ha börjat med att skapa innehåll, förstasida och om oss med “Lorem ipsum dolor” ger inte så bra intryck…

    #179665
    C.Larsson
    Deltagare

    Även nyheter behövs göras om då det står på latin. Jag skulle titta på vad som skiljer dig åt från andra. I början kan det vara svårt att köpa in för mycket då försäljningen inte kommit igång. Det är väl väldigt vanligt med dropshipping inom mobiltillbehör. På så sätt behöver du inte ha lager och kan ha ett större sortiment. Sen när du ser vilka produkter som går kan du lagerhålla dessa för att få bättre marginaler.

    #179676
    Dille
    Deltagare

    @BjörnAndersson 84271 wrote:

    Är det sidan som du har i din profil som det gäller (http://www.matchstockwest.se/) ?

    Då skulle jag direkt ha börjat med att skapa innehåll, förstasida och om oss med “Lorem ipsum dolor” ger inte så bra intryck…

    Ja det stämmer skall ändra det
    Har du förslag vad man skall skriva ?

    #179677
    Dille
    Deltagare

    @C.Larsson 84272 wrote:

    Även nyheter behövs göras om då det står på latin. Jag skulle titta på vad som skiljer dig åt från andra. I början kan det vara svårt att köpa in för mycket då försäljningen inte kommit igång. Det är väl väldigt vanligt med dropshipping inom mobiltillbehör. På så sätt behöver du inte ha lager och kan ha ett större sortiment. Sen när du ser vilka produkter som går kan du lagerhålla dessa för att få bättre marginaler.

    Ja det stämmer

    Kostar dropshipping något ?

    Hur skaffar man det ?

    #179680
    RickardP
    Deltagare

    Dropshipping är att man inte har ett lager utan beställer när man har ordrar från en leverantör och när man får leveransen skickar man grejerna direkt vidare till kunderna.

    Kostar inget extra förutom man inte då köper in mer än det kunderna beställer vilket gör att man inte får kanske dem rabatter man kan få om man köper in stort lager av samma produkter.

    Det är alltså en metod hur man jobbar istället för att ha ett lager.

    Kan från mig rekommenderas men då beror det ju också på vad för produkter och vad för leverantör man har, har man leveranstider från levernatören på 2 veckor så tar det ju tid innan kunderna får sina varor.

    Men informerar man om längre leveranstider på sidan så brukar kunder godkända det om man ligger på bra pris.

    #179686
    Dille
    Deltagare

    Ok vad bra. Måste kunderna betala med direktbetalning då jag inte ligger med stort kapital

    #179690
    RickardP
    Deltagare

    Ja, för slutkunderna är det ingen större skillnad på dropshipping eller att ha ett lager förutom leveranstiderna som då oftast är längre med dropshipping än om man har ett lager.

    #179698
    Dille
    Deltagare

    ok skall fundera på det med dropshipping

    har du tips vart i hemsidan man skall skriva att man erbjuder dropshipping?

    #179699
    Santrisi
    Deltagare

    Hej!

    Jag driver ett företag som heter http://www.produktexperten.se där vi säljer mobilaccessoarer, vi erbjuder även dropshipping.

    Vi innehar eget lager och alla produkter skickas inom 24 timmar från när beställningen mottagits.

    Är det av något intresse kan du kontakta mig på: info@produktexperten.se.

    Med vänliga hälsningar,
    Rami

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.