Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Domännamn – var ska jag registrera

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102921
    Pumlan
    Deltagare

    Jag öppnar webshop i januari. Fokuserar på den svenska marknaden men vill ha både .se och .com. Jag blir inte klok på var jag bäst registrerar mina domäner. Olika priser och paket. Webshoplevereantör har jag redan valt och vill ta med mig in domännamnet.

    Kan någon hjälpa mig med hur jag bör tänka + ev tips på leverantör.

    //Pumlan

    #179862
    DavidWigg
    Deltagare

    Skulle säga Loopia.

    Jag administrerar flera hundra domännamn och Loopia har på senare år visat sig vara bäst av de största aktörerna. Binero och Citynetwork med Atomia har gått ner sig anser jag. Speciellt Citynetwork har haft en svår tid nu, domäner som inte reggas direkt osv. FSdata har en omständig kontrollpanel.

    I det stora hela vinner Loopia. Skulle jag lägga alla ägg i samma korg så skulle det vara hos dem.

    #179872
    Safar
    Deltagare

    Ta en titt på Oderland. De har förutom grimma tjänster för hosting så är det busenkelt att köpa & administrera domäner. Lycka till!

    #179876
    DavidWigg
    Deltagare

    Oderland är mycket bra också. Men har man många domäner och beslutar sig för att sälja och göra ägarbyte hos Oderland så tar de en kostnad på 300 kr exkl. moms per domän.

    Hos tex Loopia kostar detta runt 90 kr om jag inte minns fel. Då kan man också lägga alla domäner på samma överlåtelse, om de ska till samma ägare. Då behöver man bara betala en avgift.

    Att göra ett ägarbyte på tex 10 domäner hos Oderland till samma ägare kostar 3000 kr exkl.moms. Hos Loopia kan man slå ihop dem och bara betala 90 kr för överlåtelse av alla.

    Nu är det inte alla som gör detta i sin verksamhet, men det kan vara bra att tänka på :)

    #179883
    Safar
    Deltagare

    @DavidWigg 84853 wrote:

    Oderland är mycket bra också. Men har man många domäner och beslutar sig för att sälja och göra ägarbyte hos Oderland så tar de en kostnad på 300 kr exkl. moms per domän.

    Hos tex Loopia kostar detta runt 90 kr om jag inte minns fel. Då kan man också lägga alla domäner på samma överlåtelse, om de ska till samma ägare. Då behöver man bara betala en avgift.

    Att göra ett ägarbyte på tex 10 domäner hos Oderland till samma ägare kostar 3000 kr exkl.moms. Hos Loopia kan man slå ihop dem och bara betala 90 kr för överlåtelse av alla.

    Nu är det inte alla som gör detta i sin verksamhet, men det kan vara bra att tänka på :)

    Aldrig tänkt på detta, bra att du dela med dig. Inte för att jag tror att jag kommer byta från Oderland men ändå. :)

    #179918
    Seinfeld
    Deltagare

    Har bara positivt att säga om Loopia. Har bytt plattform vid något tillfälle och behövde hjälp med att peka om till den nya. Bråttom som man har så tyckte jag att support i den nya plattformen inte svarade fort nog, tog jag kontakt med loopias support och fick hjälp direkt. Vid mina upphandlingar av diverse system och program har jag alltid lagt stor vikt vid just snabb support. Givetvis måste funktionalitet och behov tillgodoses och vara en stor faktor men det är när det strular man behöver support.

    #179943
    Jonas.L
    Deltagare

    Loopia fungerar bra nu när dem löst e-post problemet. Värt varenda krona.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.