Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Jakten på medarbetare

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103138
    andreaswiberg
    Deltagare

    Hej!

    Disclaimer – nybliven medlem men gammal i ehandelssammanhang; bl a 6 år på eBay/Tradera. Har lurkat länge här.

    Reggade mig idag för att ställa en akut fråga: Hur hittade ni era kollegor?

    Jag har nämligen ett uppdrag: att hitta en medarbetare med ehandelskompetens till ett företag och funderar på var jag ska leta/annonsera? Vilka kanaler läser man i branschen förutom ehandel.se? Var finns experterna? Nördarna?

    #179976
    Safar
    Deltagare

    Jag tror du gav svaret själv på den frågan. Leta efter medarbetare här, annars så skulle jag säga Twitter. Twittra ut att du söker någon & använd #ehandel.

    #179981

    Hej är intresserad av mer info pma mig

    #179982
    SEOSEON.com
    Deltagare
    #179983
    FredrikGust
    Deltagare

    Ett bra sätt brukar vara via linkedin där man via kontakter hittar kandidater. Får man in tips på personer via andra sätt går det rätt snabbt bedöma kvalitén på dessa via linkedin.

    Problemet med bra folk man vill anställa är många gånger att de redan har jobb. Då handlar det inte längre enbart om att hitta personer utan även att sälja in företaget som den framtida arbetsgivaren.

    Bäst resultat får man enligt min erfarenhet med klassiskt nätverkande med en touch av sociala media.

    #179990
    andreaswiberg
    Deltagare

    Tack för era svar och bra tips! Det är inte lätt att hitta de lite skarpare kandidaterna men jakten går vidare!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.