Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Frågor om e-handel till examensarbete. Alla svar uppskattas!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103185
    Emely
    Deltagare

    Jag håller på och skriva mitt examensarbete som kommer handla om nystartade e-handelbutiker. Och jag undrar om det finns någon kunnig här som skulle kunna svara på mina (eller några) av mina frågor?
    Skulle uppskattas enormt mycket!

    1.Vilka är de viktigaste funktionerna eller innehåll som en lyckad e-handelsbutik måste ha på sin webbplats?

    2. Hur kan man nå ut med sin nystartade internetbutik? Har ni några tips på bra marknadsföringssätt/kanaler?

    3. Ser ni några digitala trender inom e-handeln eller nyheter som man som nystartad internetbutik bör ha koll på och följa? Vilka är de största/viktigaste trenderna?

    4. Har ni några andra tips till en egenföretagare som precis har öppnat sin första webbshop?

    #180186
    Abathingart
    Deltagare

    1. Köp knapp och/eller kassan (Låter som dumt svar här men det är väl det man måste ha), annars är det Livechat. jag skulle göra vad som kräv för att kunna kommunicera med kunden för att kunna hjälpa dem.

    2. Skulle säga FB Ads för min del, tillsammans med tävling där kunderna få motivera varför man ska vinna (Man få otrolig bra svar/info från dem).

    3. Lägg inte så mycket energi på att följa trender. Skapa en strategi sen bara att gå ut och testa det. Få in resultat och börja optimera processen och göra om testet igen och igen och igen…

    4. Jag är säkert inte den bästa personen som bodde svara på den här frågan då jag är också nybörjare. Men jag tycker att man ska försöka hålla koll på sina kostnader och ser till att man jobba hela tiden med att förbättra kassaflöde.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.