Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Tryckeri som kan skicka direkt till slutkund via vår e-handel?

Etiketter: 

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103303
    arvidz
    Deltagare

    Hej,

    Ska starta upp webbutik inom kort med posters och andra produkter man kan applicera tryck (ex muggar, tygpåsar, iphone skal etc).
    Jag söker därför efter ett tryckeri som kan göra dessa tryck och skicka ut direkt till kund för att snabba på processen och minska logistiken.

    Några tips?

    Tack på förhand,
    A

    #180649
    Dan
    Deltagare

    Spreadshirt.se
    Cafepress.se

    Man uppnår inga volymfördelar med så bred produktportfölj och on-demand tryck. Ska varorna lagerhållas av tryckeriet? Isåfall enklare att köra tredjepartslogistik.

    Det finns få tryckerier som gör alla olika tryckmetoder och produkter inhouse, majoriteten outsourcar en hel del och svenska tryckerier är inte optimerade för on-demand tryck med enstaka produkter. Då behöver man lagerhålla färdiga produkter oavsett (screenade produkter kan man köra on-demand utan problem dock med lagerhållning av själva screentransfern men det är primärt för textilprodukter).

    #180650
    arvidz
    Deltagare

    Hej Dan och tack för svar!

    Tanken (förhoppningen) var att hitta just ett tryckeri som hade allt in-house. Finns många såna amerikanska varianter men med mindre fördelaktiga priser ( och dyra fraktpriser över Atlanten om man inte bulkar). Vi hade önskat slippa sitta med lager.

    Vad menade du med tredjepartslogistik?

    Just att den breda produktportföljen kan innebära vissa problem har vi funderat på och din åsikt stärkte den tesen.

    Tack för dina tips!

    #180651
    Dan
    Deltagare

    Det jag menade var att du kan trycka upp allt billigt och lagerföra/skicka det via tredjepartslogistiker. Dvs outsourcat lager/logistik.

    #180652
    arvidz
    Deltagare

    Det tanken slog mig inte riktigt. Tack för tipset. Ska kolla vad det kostar.

    A

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.