Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Behöver din hjälp!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103402
    bigfish
    Deltagare

    Hej!

    Jag vet inte vart/vad jag skall börja skriva så jag tänkte att jag bara börjar.
    Obs! varning för att det blir en lång text men jag skall försöka att hålla mig så kort som möjligt.

    Som några av er vet så har jag skapat företaget Happy Fish där jag tagit fram fiskformade Kalaspåsar till fiskadammen Men också kaninformade kalaspåsar.
    läs mer om Happy Fish på: http://www.happyfish.se

    Happy Fish betyder verkligen så mycket för mig och Jag har jobbat så hårt från att ta produkten från en ide till fysiskt produkt till att sälja dem både på nätet och till butiker. Det tog mig nästan bara två år att bara ta fram produkten och allt för ofta så sov jag bara 4 timmar om nätterna för att hinna med allt. Om dagarna är jag en spel grafiker och anställd hos ett spelföretag som jag tycker väldigt mycket om och på min ”fritid” så sköter jag då mitt eget företag Happy Fish.
    Det har varit otroligt tufft och kämpigt att driva ett helt företag själv även om det är ett litet företag.
    Jag har varken råd eller ork längre, för ca ett år sen gick jag helt in i vägen pga av stress och utmattning. Jag har jobbat mig sakta uppåt igen men jag orkar och kan tyvärr inte längre driva Happy Fish. För att Happy Fish skall utvecklas som företag och sälja höga volymer krävs både mycket i kapital och erfarenhet.

    Jag har under 2015 kontaktat alla företag som finns, tror jag. Alla Företag jag kunnat komma på och hitta som jag tror kan ta över mönsterskyddet för mina designer. Allt från stora butiker till, förpackningsföretag, godisföretag, till företag som säljer kalaspåsar och kalasartiklar, leksaker mm!
    Både i Sverige och utomlands.
    Men inget företag vill ta in en utomstående designer, det vill säga de vill sköta hela produktionen själva, från ide till fysisk produkt oavsett hur bra designen är. Och jag har både frågat och ”tjatat”, och jag är en väldigt driven och ihärdig person men att höra några tusen nej tär på en.
    Och något som jag insett under min resa är att jag är mer av uppfinnare typen som hellre vill ägna mer tid på att komma på fler nya idéer än att sköta allt det administrativa i ett företag som ni säkert vet är nästan 98% av att driva ett företag.

    Nu behöver jag er hjälp

    Jag Behöver hjälp med att hitta ett företag eller en person som vill köpa mina Mönsterskydd och ta över mina designer!
    Känner ni någon som vill ta över mina designer! Snälla ge dem mina kontaktuppgifter! Kanske någon här känner att detta är något för just dig, hör av er!
    Har ni förslag på företag som skulle kunna vara intresserade av mina designer, hör av er!
    chansen är dock väldigt stor att jag redan kontaktat dem. Men all hjälp är välkommen!
    min epost är: monica.kreitz@happyfish.se

    Angående priser och mönsterskyddet i detalj etc tar jag helst gärna över mejl eller pm med de som är intresserade av mina designer. Har ni även andra frågor och funderingar så berättar jag gärna mer, det är bara att fråga på.
    Jag har jobbat så hårt och satsat allt jag har i företaget och vill så gärna att min dröm skall bli sann och att allt inte skall ha varit förgäves. Dels för att jag tror starkt på produkten men också för att folk faktiskt köper dem och tycker om dem. Jag vill så gärna att mina designer skall ägas av ett företag som kan ta hand om dem!

    Lite om mig
    Jag är en snäll och öppen person som blir alldeles för insatt i saker jag tycker om. Jag har alltid varit en driven och uppfinningsrik/kreativ person. Men jag är också en drömmare som tror på hårt arbete, sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna men tyvärr så blir oftast ingeting i livet som man tänkt sig. Både på gott och ont.
    Jag har jobbat inom tv spels bransch i ca 10 år. För några år sen så jobbade jag i Tyskland, jag bodde i en skiten gammal lägenhet på 16 kvm, tvättstugan fick man betala extra för som var full av både dam och skit och knappt fungerade.
    jag fick så dåligt betalt att jag var tvungen att sno toalettpapper från företaget jag jobbade på eftersom att jag inte hade råd att köpa mat för månaden annars, vilket gjorde att jag mådde jätte dåligt då jag aldrig stulit någonting i hela mitt liv och jag åt dåligt men jag hängde kvar då jag var ung och tänkte att det är bra med erfarenhet. Jag jobbade på 3 spel projekt samtidigt Men till slut så mådde jag så Dåligt att jag insåg att det inte var värt erfarenheten och åkte hem.

    När jag kom hem till Sverige så bestämde jag mig att jag som grafiker måste ha sidoverksamhet som ger mig en extra inkomst. Jag ville absolut inte hamna i samma fattiga sits igen. Så medan jag letadejobb i Sverige så började Happy Fish växa fram. Jag gick igenom mina skissblock med mina gamla idéer och gick igenom alla de idéer som har bra potential. Hittade mina skisser till fiskformade kalaspåsar och förstod att detta är iden! Dels för att den sprider glädje, är färggran men också för att det skulle vara något som är roligt att jobba med. Så där drog det igång.

    Stort Tack!
    Det har varit en lång och tuff resa och jag har lärt mig så mycket och jag har framför allt träffat så helt underbara människor under resan! En del här på forumet men också på många andra platser! Jag har fått hjälp av både vänner och kollegor med det ena och det andra och jag är så tacksam för all deras hjälp! Utan hjälp från andra skulle jag absolut inte ha inte ha klarat av att skapa Happy Fish! Så stort ofantligt tack till alla er.

    Och jag vill även passa på att tacka Gekås Ullared som var jätte snälla och köpte upp mitt resterande lager! Se bifogade bilder. De var både trevlig och snälla att kommunicera med till skillnad från många andra kända Stora företag i Sverige som var riktigt jobbiga och otrevliga, utan att nämna några namn =P.

    Om mina designer
    Den fiskformade kalaspåse/godispåse som passar perfekt till fiskdammen, kalas med vatten tema, pirat tema, som dekoration, aquaria, goodibag, event, båtklubbar, sportfiskemässan presentpapper med mera.
    Vad företag söker som tex ICA är hela party kit då Föräldrar tycker om att kunna köpa allt på en och samma plats. Ett Fiskdamm kalaskit tror skulle kunna bli en hit. Att man då tex även säljer ett fiskdamm skynke med metspö och fiskformade kalaspåsar.
    För mer info om vad jag lärt mig och vad som kan vara bra att tänka på, skicka mig ett mejl!

    Den kaninformade godispåsen passar perfekt till påsk! Jag tror inte att kaninen kan bli populärare än påskägget men den är en värdig kandidat! Andra teman kaninen passar till är, cirkustema, (varför inte som en popcorn påse till cirkusar), magi, djurtema, alla hjärtans dag.
    Se bifogade skisser. Fotona på kanin är prototyper det är därför den är vit med enbart svart tryck.
    Det går helt enkelt att göra och vara väldigt kreativ med båda designera.

    Jag har sålt av hela mitt lager och folk vill ha mer. folk både köper och tycker om fiskformade kalaspåsar och jag har också tack genom återförsäljare även sålt fiskar till Norge. Svenskar som bor utomlands har hört av sig för att de vill ordna en riktig fiskdamm åt sina barn.
    Och Alla dem som har sett den kaninformade kalaspåsen är stormförtjusta i den med och tycker att den är jätte sött. Både unga och äldre personer.

    Jag vill så gärna inte att mina produkter och allt hårt arbete inte skall förfalla i intet då produkterna faktiskt har så stor potential. Folk älskar fisken och kaninpåsen, stora som små!
    Den som köper skyddet kan även få med 2 andra designer jag har på ritbordet dock så kan jag inte lägga upp dem bilderna här pga av jag inte haft råd att köpa mönsterskydd för dem.

    Tack på förhand för all hjälp!

    Mvh
    Monica Kreitz

    monica.kreitz@happyfish.se
    http://www.happyfish.se
    https://www.facebook.com/gladafisken

    Om Happy Fish
    Happy Fish är ett litet företag som vill göra godispåsen till en del av presenten och sprida glädje genom färg och form.

    En länk till en del av början av Happy Fish resa här på ehandel.se.
    http://www.ehandel.se/forum/feedback-kritik/7454-aentligen-premiaer-d.html

    #181103
    bigfish
    Deltagare

    Ännu ”Kortare” sammanfattning.

    Hej!

    Mitt namn är Monica Kreitz och jag driver företaget Happy Fish som tagit fram fiskformade kalaspåsar.
    http://www.happyfish.se

    Påsarna passar perfekt till fiskdammen, kalas med vatten tema, piratema, dekoration, båtklubbar, som goodiebag, presentpapper med mera!

    Jag har även tagit fram kaninformade kalaspåsar som passar perfekt till påsk! Jag tror inte att kaninen kan bli populärare än påskägget men den är en värdig kandidat! Andra teman kaninen passar till är, cirkustema, (varför inte som en popcorn påse till cirkusar), magi, djurtema, alla hjärtans dag.

    Jag har verkligen jobbat jätte hårt med att ta produkten från ide, till fysisk produkt och till butik. Men Tyvärr så kan jag inte längre driva företaget då jag varken har råd, ork eller erfarenheten.
    Därför behöver jag er hjälp att hitta ett företag eller en person som kan tänka sig att ta över mina mönsterskydd.
    jag har hört av mig till ALLA möjliga företag (både i och utanför Sverige) men tyvärr fått nej då de inte vill ta in utomstående designers. Det vill säga de vill sköta allt själva, från ide till fysisk produkt.
    Så nu vet jag inte vart jag skall vända mig eller ta mig till längre.
    Alla som har köpt och sett fiskarna älskar dem, stora som små och det skulle vara så fruktansvärt hemskt jobbigt att behöva att se en produkt försvinna i intet då folk faktiskt köper dem och vill ha mer.
    Happy Fish betyder jätte mycket för mig och jag vill så gärna se att dem hamnar hos ett företag som kan ta hand om dem.

    Känner du någon eller vet ett företag som skulle vara intresserad av att köpa mina designer?
    hör mer än gärna av er!
    prisfrågor och mer detaljer om mönsterskyddet tar jag via mejl eller pm med de som är intresserade av att köpa designerna.
    Har ni andra frågor och funderingar hör mer än gärna av er.

    Tack på förhand för all hjälp!

    Mvh
    Monica Kreitz

    monica.kreitz@happyfish.se
    http://www.happyfish.se
    https://www.facebook.com/gladafisken

    Happy Fish är ett litet företag som vill göra godispåsen till en del av presenten och sprida glädje genom färg och form.

    #181104
    Dan
    Deltagare

    Tack för ett ärligt och spännande inlägg. Jag har ingen lösning på problemet, men vill bara säga att din produkt, dina lärdomar och hela idén som sådan inte försvinner bara för att ingen köper mönsterskyddet.

    De flesta kommer inte så långt som du gjort från tanke till handling och oavsett vad du själv tycker så borde du vara stolt.

    Att gå vidare, eller lämna över ett projekt är något av det svåraste som finns. Det är mycket svårare än att bara fortsätta kämpa fastän man inte kan eller vill egentligen.

    Jag skulle gissa att jag har misslyckats minst 9 av 10 gånger jag försökt starta ett projekt. Men varje gång jag lägger ner eller går vidare så ökar mina chanser att lyckas nästa gång (pga erfarenhet och kunskap jag vunnit) även om det känns jobbigt just då.

    Så jag tycker du ska vara stolt oavsett, din produkt är väldigt bra och det har varit spännande att följa dig i dessa två åren. Oavsett om du säljer den vidare eller ej så har du gjort mer och kommit längre än nästan alla andra och nästa gång du startar något kommer du att komma ännu längre.

    ps. De bästa köparna av produkten och skydden borde vara de som köpt den av dig tidigare då de vet exakt hur den säljer och fungerar mot marknaden. ds.

    #181106
    bigfish
    Deltagare

    Hej Dan!

    Jätte Tack för dina vänliga och omtänksamma ord. Jag ser hela resan som en del av livs erfarenheter, väldigt lärorikt och intressant både ur företags perspektiv och insikter som jag lärt om mig själv.

    Tack, men det är så svårt att vara stolt över sig själv då jag naturligt har väldigt lätt att ta tanke till handling. Som kreatör så blir jag väldigt taggad på idéer och får en kick av dem om det är något jag gillar, blir inspirerad av eller tycker är kul. Jag har lite av det motsatta problemet att jag inte kan förstå att folk inte tar tag i sina idéer. OM de såklart inte har väldigt stora hinder som tex sjukdom, pengar, tid etc. Men jag insåg att när jag växte upp att det kanske inte är så många som tänker så.

    Tack för att du är öppen och ärlig och jag förstår. Jag har ”misslyckat” med en hel del projekt med innan fast Happy Fish är mitt första stora ”seriösa” projekt. Det är så skönt att man kan skriva på det här forumet då det är så fruktansvärt svårt för många att förstå hur mycket arbete och vilja det ligger bakom att både starta och driva ett företag. Det är inte bara att göra saker, även om man såklart bara måste börja någonstans.

    Tack, Dan jag vet inte vad jag skall säga. Det är väldigt uppskattande och rörande att du har följt en. Det piggar upp, tack! Känner mig mer stolt över det än hela resan he he
    Även lite förvånad över att någon orkade läsa igenom min massiva text.

    Jag har försökt fråga några av dem dock så är det mindre företag som köpt in mina produkter och de har inte så stora budgetar plus så krävs det väldigt mycket jobb.
    Det hade varit mest lönsammast för ett företag som kan ta hand om hela ledet tex ICA då de både skulle kunna tillverka dem och sälja dem.
    Eller näst lönsammaste att vara en grossist Och sälja dem vidare som tex företaget happy party (pictura).

    Jag skall ta och försöka skriva ned lite saker jag lärt mig under resan, när jag har tid, som jag kan dela med mig av här på forumet.

    Återigen jätte stort tack Dan!

    Ps. Jag vill bara säga att jag tror att många människor underskattar entreprenörer om de inte lyckas tjäna flera miljoner. Jag har fått den uppfattningen i alla fall.
    Så Jag vill bara säga hatten av till er alla som driver ett företag och ger allt, oavsett hur mycket ni omsätter, även om ni går minus!
    För att driva ett företag och verkligen ge allt så krävs det otroligt mycket driv, vilja och hjärta!

    #181111
    tomped
    Deltagare

    Dina inlägg berör verkligen! Jag har indirekt följt dig sedan din feedback-tråd (har jag för mig det var). Minns att jag blev otroligt inspirerad av hur du gått från idé till färdig produkt – med försäljning. Happyfish satte sig iaf – och det beror nog även på ditt sätt att skriva på forumet och din fina webbplats.

    Önskar jag hade kunnat tipsa om företag eller liknande, men har inte något bra att bidra med. Ville bara få fram att jag önskar dig all lycka med eventuellt överlåtande och framtida projekt!

    #181114
    bigfish
    Deltagare

    Hej Tomped!

    Tack för dina omtänksamma och värmande kommentar! :)
    Vad kul att du också följt mig och det gör mig verkligen glad att höra att du blev inspirerad.

    He he om jag är så bra på att skriva tror jag inte men mina vänner brukar säga att öppenheten och passionen är det som gör mina texter läsbara he he.

    Verkligen ett jättestort tack För din kommentar! Det betyder väldigt, väldigt mycket för mig och värmer verkligen. Och äh det gör inget att du inte kan bidra med med något tips om något företag, Jag skriver här i desperation för att jag själv har svårt att hitta fler företag och intressanter. Och tro mig det är inte lätt att hitta dem!
    Bara din fina kommentar och lycko önskning är ett stort bidrag! Och gör mig väldigt glad!

    Tack Tomped! :)

    PS. Detta känns ju nästan som julafton fast ändå inte! Jag känner mig lite generad och överväldigad att få så värmande kommentarer! Tack!

    #181520
    bigfish
    Deltagare

    Hej allesammans,

    Bumpar denna tråden då mönsterskyddet till mina kalaspåsar/godispåsar fortfarande är till salu.

    I priset Ingår även:
    Happy fish hemsida
    happyfish.se, domännamn
    gladafisken.se, domännamn
    Alltförbarnkalset.se, domännamn
    Alltforbarnkalaset.se, domännamn
    Happy Fish facebook sida
    Och några fiskar beroende på hur många som är kvar.

    Känner du någon eller vet ett företag som skulle vara intresserad av att köpa mina designer?
    hör mer än gärna av er!
    Jag ser hellre att mina designer används än inte alls. Happy Fish betyder
    väldigt mycket för mig, det är ju min lilla “bebis” på sätt och vis, löjligt nog,(jag har inga riktiga barn bara för att påpeka det he he).
    men jag hjälper mer än gärna till även efter köpet i den mån jag kan och har tid.

    Prisfrågor och mer detaljer om mönsterskyddet tar jag via mejl eller pm med de som är intresserade av att köpa designerna.
    Har ni andra frågor och funderingar hör mer än gärna av er.

    Tack på förhand för all hjälp!

    Mvh
    Monica Kreitz

    monica.kreitz@happyfish.se
    http://www.happyfish.se
    https://www.facebook.com/gladafisken

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.