Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Intressekoll: E-Handel inom Smarta Hem

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104646
    MartinGBG
    Deltagare

    Är du en entreprenör som gillar utmaningar? Har du kanske erfarenhet sedan tidigare utav e-handel? För rätt person med tid och kunskaper inom marknadsföring finns stora möjligheter, då jag nu säljer min webshop med inriktning på produkter för Smarta Hem.

    Vi öppnade webshopen i mitten utav April, och har hittils sålt för strax över 30.000kr. Detta är då utan att ha gjort någon marknadsföring alls bortsett från att bara finnas på prisjämförelsesajter samt Google Shopping. Det finns stor potential genom att bygga upp Facebook-sidor, Instagram-konto, köra AdWords, sökordsoptimera samt att marknadsföra webshopen på relevanta nyhetssidor / tidningar.

    Produkter vi säljer är inom en relativt nischad bransch, som nu växer explosionsartat när det börjar leta sig ut i gemene mans hem, och som dom kommande åren bara kommer att bli större och större. Exempelvis Philips Hue’s smarta lampor är en sådan produkt som redan nu finns i väldigt många hem, och är något som dom flesta redan känner till. Det blir allt lättare att använda och få till smarta automatiseringar hemma med exempelvis strömbrytare, energimätning, elektriska rullgardiner som automatiskt åker upp och ner med mera.

    Hela verksamheten är byggd så att man skall kunna sköta den vartsomhelst ifrån, vilket betyder att hela lagret just nu finns placerat hos ett tredjepartslager som sköter hela logistiken med inleverering, packning och skickning till kund. Dom kan även ta hand om returer även om vi inte har det med i avtalet just nu. Vill man så kan man givevis ta hem lagret om man hellre sköter detta själv.

    Med andra ord är detta en verksamhet som är helt redo att drivas vart ifrån du vill, eller perfekt som sidoverksamhet eftersom att du inte själv behöver packa och skicka paketen dagligen.

    Vi har just nu ett varulager på cirka 53.000kr exkl. moms. Priset jag satt avser alltså verksamheten utan varulager, så vi behöver göra en inventering vid överlåtelsen och se det aktuella lagervärdet är då – eftersom jag endast säljer bolaget + varulagret.

    Säljer alltså hela aktiebolaget inklusive lager & webshop, befintligt kundregister, kontakter med leverantörer och distributörer med mera. Bara att sätta igång att marknadsföra, driva trafik och utöka sortimentet!

    Prisidé: 20.000kr samt aktuellt lager, med andra ord totalt cirka 73.000kr.

    Full information kring bolaget samt webshopen ges till seriösa spekulanter, så vid intresse – skicka lite mer information om dig, vad du har gjort för projekt tidigare. Bedömer jag dig som en seriös spekulant så berättar jag gärna mer om verksamheten.

    #185216
    MartinGBG
    Deltagare

    Tänkte försöka förenkla upplägget kring försäljningen lite för att det skall bli tydligare för eventuella spekulanter.

    Tänker mig en prisbild enligt följande:

    20.000kr för webshop, domän, leverantörer, aktiebolag och allt som behövs EXKLUSIVE varulager.

    Vid eventuell överlåtelse så tillkommer då aktuellt varulager per den dagen.

    Varulagret ligger idag på cirka 70.000kr exkl. moms, men minskas i takt med att ordrar kommer in. Om en eventuell köpare vill köpa bolaget med ett mindre varulager så kan man minska ner det snabbt genom att sätta ner vissa lite dyrare produkter.

    #185306
    kalle82
    Deltagare

    vad är det för produkter?

    @MartinGBG 92055 wrote:

    Tänkte försöka förenkla upplägget kring försäljningen lite för att det skall bli tydligare för eventuella spekulanter.

    Tänker mig en prisbild enligt följande:

    20.000kr för webshop, domän, leverantörer, aktiebolag och allt som behövs EXKLUSIVE varulager.

    Vid eventuell överlåtelse så tillkommer då aktuellt varulager per den dagen.

    Varulagret ligger idag på cirka 70.000kr exkl. moms, men minskas i takt med att ordrar kommer in. Om en eventuell köpare vill köpa bolaget med ett mindre varulager så kan man minska ner det snabbt genom att sätta ner vissa lite dyrare produkter.

    #185315
    MartinGBG
    Deltagare

    i50x79.png

    Statistik

    #185432
    MartinGBG
    Deltagare

    Uppdatering: Varulagret ligger nu på 53.000kr.
    Total köpeskilling är således 73.000kr för aktiebolaget, varulagret, hemsida, domän.

    Totalt har vi sålt för strax över 30.000kr sedan vi startade i April, och detta är då utan någon som helst marknadsföring bortsett från att finnas med på prisjämförelse-siter samt Google Shopping.

    Skicka gärna PM för mer information eller frågor!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.