Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Ehandel elfordon

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104736
    notionstore
    Deltagare

    Har en E-handel/affiliate sida inom elfordon som jag önskar sälja då den ligger och dammar på autopilot. Jag lämnar även Sverige och istället för att bygga om den till en renodlad affiliatesida igen så tänkte jag att potentialen är för stor för att låta det gå till spillo.
    Sidan rankar i toppen på en drös sökord inom segmenten elskateboard, scooter och airboards bl a main keywords.
    Den har nu legat på autopilot i över ett år och försäljningen brummar på i låg takt. Sidan har potentialen och trafiken för att sälja för flera miljoner per år (har tidigare gjort det också). Men tyvärr så betalar jag idag premiumpris per produkt och det har varit slut i lager på många produkter större delen av tiden. Jag har heller aldrig gillat fysiska produkter och alltid haft siktet på utlandsflytt så det har varit en no-go.

    Jag har bara haft elscooter 2 av de senaste 6 månaderna, inga elskateboards(massvis med förfrågningar finns och även kontakter med leverantörer), samt att flertalet hoverboards har varit slutsålda sporadiskt. Vilket i sin tur resulterat i ett mycket lågt resultat.

    Sidan har ca: 4000 besökare per månad och ökar ständigt. (12 mån)
    Sålt för: 350.000kr senaste 6 mån.
    Affiliate intäkter: 10.000 senaste 6 mån.

    Måsten: Eget lager samt bulkinköp av produkter.
    Bulkinköp skulle ge mycket lägre inköpspris. Vi pratar en minskning på 50%. Vilket skulle kunna ge lägre slutpris till kund och bara det skulle öka på försäljningen markant.

    Jag har arbetat inom området i 3 år nu och har bra koll på allt inom segementet. Driver även högtrafikerade informativa webbplatser inom detta i USA och kan säga att det är en guldgruva för den som gillar ebutiker och elfordon.

    Hemsida, mer information samt insiderinformation för att göra succee ges vid kontakt. Skype: Notionstore

    Ska tillägga att butiken är väl ansedd av kunder för bra service och högkvalitativa produkter.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.