Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94272
    Frederik
    Deltagare

    Hello.
    Några frågor till er som är inne i branschen. Om någon har lust att hjälpa mig? Tänkte starta E-handel och sälja lite finare väskor. Men funderar nu eventuellt att sälja, då jag har lite andra projekt på gång. Så min fråga är finns det något värde på alla dessa domäner? Vad är det som avgör värdet på en domän? Kanske en dum fråga, eller omöjligt att svara?

    lyxvaskor.com
    lyxvaskor.nu
    lyxvaskor.se

    lyxväskor.com
    lyxväskor.nu
    lyxväskor.se

    lyxvaska.com
    lyxvaska.nu
    lyxvaska.se

    lyxväska.com
    lyxväska.nu
    lyxväska.se

    lyxvaskan.com
    lyxvaskan.nu
    lyxvaskan.se

    lyxväskan.com
    lyxväskan.nu
    lyxväskan.se

    //Freddy

    #108569
    fredde_r
    Deltagare

    finns säkert ngn här på forumet som kan detta bättre än jag, men värdet på en domän torde vara trafiken den får/genererar. ju mer trafik, ju mer värde. vilket är ganska svårt att uttala sig om domänen inte existerar, dock finns det säkert sätt att kolla huruvida folk söker på just den/dem adresserna du skrivit ovan. kolla med google kanske?

    tips: om du har en bunt namn du vill ha som adress så kan du nyttja crystone.se (lr .com) bulkregistreringsfunktion… upp till hundra olika namn går att kolla vilka toppdomän(.se/.com) som finns att registrera. om crystone är dessutom billiga får du själv bedömma.

    lycka till! och agera snabbt om du inte redan registrerat dina förslag!

    #108572
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    värdet på en domän är alltid vad någon är villig att betala, enklare kan det inte sägas.:)

    #108573
    Frederik
    Deltagare

    Tack för svaren. Yepp jag äger dessa domäner redan idag. Tanken va att jag skulle vara ensam om just namnet lyxväskor. Så jag passa på att registrera alla .se.com.nu adresser. Men vad tycker ni om just namnet lyxväskor annars då. Jag förstår bara inte att alla va lediga, då jag själv tycker att det är riktigt bra namn om man vill sälja lite finare väskor. Eller är jag helt ute och cyklar? Eller man kanske inte ska stirra sig blind på att hitta ett bra domän namn.

    //Freddy

    #108574
    Dan
    Deltagare

    Om man tittar på domänerna ur en domäninvesterares synpunkt har de inget värde.

    Det är inte ett generiskt nog ord och dessutom bestående av två ord med en sammansättning som inte används ofta i vardagsspråk.

    För någon som ska sälja lyxiga väskor är det dock kanon, men andrahandsmarknaden lär inte betala mycket om du inte har världens flyt och hittar någon som behöver en lyxväska-domän för ett eget projekt.

    #108576
    Frederik
    Deltagare

    Ok tackar för alla svar.

    //Freddy

    #108681
    Bjorn
    Deltagare

    En enkel regel som fungerar i de flesta fall är att de domäner som är lediga idag inte har något större värde på andrahandsmarknaden. Jag har skrivit ett längre inlägg om domänvärdering för ett tag sedan som kanske kan vara av intresse.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.