Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Webbutik med dator- & mobilkomponenter säljes (framförallt till iPhone)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96966
    OscarA
    Deltagare

    Bolaget har funnits sedan 2009 och är verksamt inom e-handel sedan hösten 2010. Webbutiken säljer i dagsläget reservdelar till bärbara datorer, stationära datorer och till mobiltelefoner (framförallt till iPhone.)

    Webbutiken har under sitt första år haft 300 000 sidvisningar från 327 olika svenska städer. (Exakta siffror från Google Analytics ges till seriösa köpare.)

    Företaget omsätter runt 300.000 och har goda marginaler på produkterna. Det finns en stor potential att kunna utveckla företaget till betydligt större omfattning. I augusti 2011 uppgick omsättningen till 45.000, ett resultat på 30.000 och hela 50 nya kunder tillkom. Köparen kan med rätt satsning bygga upp omfattande e-handelsverksamhet och det finns goda möjligheter att utveckla företaget även utanför e-handeln.

    Nätbutiken var en av de första att erbjuda reservdelar till iPhones och ligger därför högt på sökningar relaterat till iPhone delar. Bolaget har tidigare reparerat datorer men reparerar idag enbart iPhones.

    Försäljning och administration sköts i ett komplett e-handelssystem som går att bygga på och utveckla efter behov. Samarbetar idag med Posten AB som ger billigare fraktavgifter, Certitrade för kortbetalning, en leverantör för iPhone delar och diverse andra för datordelar.

    Nätbutiken har ett starkt varumärke och produkterna finns omskrivna på flera hemsidor och forum som varje månad genererar många sidvisningar och besökare.

    Vad som ingår:

    • Webbutik med över 600 artiklar.
    • Komplett kundregister med över 650 kunder.
    • Varulager för runt 30 000
    • Domännamn “.se” och “.com”
    • Logotype
    • Varumärke

    Bolaget passar perfekt till dig som tänkt starta något inom IT vare sig det är webbshop eller liknande och vill ha ett etablerat namn som har kunder i hela Sverige.

    Fasta kostnader är så nära noll det går. Kostar 12:- i månaden för webbutrymme och mail då jag utvecklat butiken själv i osCommerce. Fasta kostnader för kortbetalning är 184:- i månaden. Tillkommer frakt och kortavgift på order.

    De flesta varor är beställningsvaror så lagret är minimalt. Klarar sig med två vanliga byråer från IKEA, om det är någon månad med många order kan det behövas 2-4 kvm extra men inget stort.

    Anledningen till försäljningen är ett nytt stort projekt som gör att jag inte har tid att driva verksamheten längre. Då jag nu arbetar med det nya projektet och studerar heltid arbetar jag endast runt 10h i veckan i det här företaget.

    Jag är flexibel beträffande affärsupplägg om seriös köpare visar intresse.

    Skicka PM eller skriv i tråden om det låter intressant. (För företagsnamn etc)

    #132123
    Magnus
    Deltagare

    Är tacksam att få veta domännamn, pris mm.
    Mejla till info@tvspelsweb.se

    #132124
    Prix
    Deltagare

    Kan även skicka information till mig.

    #132125
    Micke
    Deltagare

    Sw* edat*HEJ*a.se (?)

    #132139
    basse1985
    Deltagare

    Såg denna annons på blocket för ett tag sedan.. priset som står där är lite i överkant för mig.

    #139791
    OscarA
    Deltagare

    Bumpar tråden för att se om intresse fortfarande finns.

    #140176
    kricke
    Deltagare

    Skicka gärna information till mig på christian.nordstrom@sportdykochfritid.se

    #142120
    Chamo
    Deltagare

    Vad finns i lagret? Säljs endast lager-varorna?

    #142122
    Cha1
    Deltagare

    Skicka gärna över lite mer info till Chawan@playman.se

    #142306
    rexman
    Deltagare

    Vill gärna ha mer info! jerry@rexdata.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Ämnet ”Webbutik med dator- & mobilkomponenter säljes (framförallt till iPhone)” är stängt för nya svar.