Plus Forum E-handelsforumet Logistik Bästa fraktlösning/spårbart

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104325
    Dent
    Deltagare

    Hej

    Jag har läst lite runt här på forumet men hittar ingen uppdaterad tråd som passar min fråga. Vad använder ni för fraktlösning till era webshoppar?

    Billigaste fraktlösningen att skicka paket spårbart? Paketet är ca 20cm*10cm*5cm och väger ca 200 gram. Jag tittade lite på Schenker men dem är otroligt dyra. Finns det något avtal

    #184193
    Ekraft
    Deltagare

    Kika på ehandel.se:s egen lösning Edge med bra avtal på DHL.

    #184197
    Stefan72
    Deltagare

    sen har du en massa andra också………jag har fraktnätverket, enbart frakt men å andra sidan en engångssumma man betalar.

    #184198
    meijer
    Deltagare

    Postnord har en ny tjänst som heter MyPack Home Small vi har använt det för ett par försändelser och en av dessa har redan strulat, dom verkar ha infört den innan dom själva i organisationen vet hur den skall fungera.

    På pappret är tjänsten bra och kostar ca 35kr upp till 250gr och skall vara fullt spårbar, man behöver dock betala extra för att få försäkring. Så som vanligt så har dom inga som helst incitament att leverera om du inte tecknar extra försäkring.

    #184201
    Dent
    Deltagare

    Tack för alla svar. MyPack Home Small verkar väldigt intressant. 35 kr för spårbart är väldigt billigt. Prismässigt kan fraktnätverket dhl, edge dhl samt andra avtal inte matcha detta?

    #184211
    Ekraft
    Deltagare

    Listpriset för Mypack Home Small, max 250g är 49kr ex moms. Då är maxmåttet 35x25x8cm och det är inte försäkrat.

    #184212
    meijer
    Deltagare

    @Ekraft 90667 wrote:

    Listpriset för Mypack Home Small, max 250g är 49kr ex moms. Då är maxmåttet 35x25x8cm och det är inte försäkrat.

    Stämmer bra, jag kom ihåg fel pris.

    Nu verkar det som om postnord har tagit bort möjligheten att försäkra MyPack Home Small. Det finns inte något alternativ i pacsoft online och det är borttaget från prislistan.

    Allt för att slippa ta ansvar!

    #184213
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Schenker tar ca 58 kronor med fraktjakt EX moms (dock inkl drivmedels tillägg).

    #184214
    meijer
    Deltagare

    @Jimmy Öström 90669 wrote:

    Schenker tar ca 58 kronor med fraktjakt EX moms.

    Är det försäkrat?

    #184215
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nej det är det inte. Tror dock Schenker har ersättning upp till 5000 kronor oavsett vikt, men jag kan ha fel. Skickar du ute i Europa brukar det vara typ 190 kronor per kilo tror jag.

    @meijer 90670 wrote:

    Är det försäkrat?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.