Plus Forum E-handelsforumet Logistik Ni som säljer kläder

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104336
    Asa Kidswear
    Deltagare

    Ni som säljer kläder, hur är de förpackade:confused:? Alltså jag menar inte om ni använder mailingbags eller så för frakt, utan hur själva plaggen ser ut när de kommer från leverantören, och även hur ni sen skickar ut dem till kund. Ligger plaggen ett och ett i varsin plastpåse, eller hur ser det ut? Jag undrar eftersom min leverantör/tillverkare vill leverera dem 2 och 2 för att inte slösa på plast (vilket ju är bra med tanke på miljön), men hur funkar det då när jag sen skickar vidare till åf eller kunder (kommer att sälja både genom åf och själv i egen webbshop), som ju kanske inte beställer just de två plaggen ihop?

    #184337
    Stefan72
    Deltagare

    Det är väl upp till dig? Plastpåsar går att köpa i alla möjliga storlekar och är det så din lev vill göra så återstår ju inte annat än att packa om dem själv. Det enklaste isåfall är ju att de inte packar dem i nå påsar alls.

    #184344
    Asa Kidswear
    Deltagare

    Eftersom jag inte har sålt något till varken kund eller återförsäljare förr undrar jag hur det är vanligast att man som leverantör levererar plaggen. Vill alltså gärna ha svar från åf som säger vad de föredrar, så jag har en liten fingervisning.

    #184356
    Investit
    Deltagare

    Det smartaste brukar vara att ha enskilda plastade för e-handel och oplastade för fysisk butik, där får man alltid vika ändå.

    ÅF bryr sig inte sålänge de kan erbjuda samma som dig

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.