Plus Forum E-handelsforumet Logistik Dhl servisepoint i början

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104459
    Arne_1921
    Deltagare

    Kommer starta ehandel inom nångon månad. Läst runt lite angående DHLs upphämnting om man skickar till servicepoint.

    Om man början vill lämna in paketet själv kan man göra det på termilal tex? Fattat det som att man inte kan gå till ett vanligt ombud vilket ja förstår… Bor inte långt från Göteborgs DHL terminal så det vore smidigt att bara droppa av grejjerna innan/efter jobbet

    Jobbar ju dagtid och kommer på sikt lösa upphämntingen med att bygga ett förråd med kodlås så dom kan gå in själva men. Tror inte det blir så poppis att sköta upphämtningen på parkeringen vid jobbet:)

    #184513
    Stefan72
    Deltagare

    du får nog ringa kundtjänsten………..hämtningen hos dig bokas ju automatiskt när man registrerar paketet typ.

    #184519
    Arne_1921
    Deltagare

    Jo det är ju vad jag hört oxå…. Borde ju rimligtvis gå att droppa av det någon stans tycker ja… så dom slipper åka extra och hämta hos mig som bor lite off….

    #184737
    gvh
    Deltagare

    Någon här inne måste ju veta hur det ligger till, om man ringer DHL vet man ju aldrig om man får rätt svar eller inte.

    Om man bokar upp sig på DHL avtalet i Edge för DHL Servicepoint, dvs jag skickar lite paket till kunder som får hämta ut dom hos sin DHL Servicepoint, KAN JAG VÄLJA ATT LÄMNA IN MINA PAKET HOS MIN NÄRMASTE DHL SERVICEPOINT om jag så önskar, istället för att beställa hämtning av DHL hos mig?

    Jag avser bara att skicka kanske upp till 5 st 2-3kgs-lådor per gång, jag förstår att killen i affären (DHL Servicepointen) skulle bli lite sur om jag kommer med 340 st 50-literslådor, men det är tyvärr inte aktuellt…

    Vore kul med svar från någon som faktiskt gör så eller någon som har velat att göra så men det går inte därför att …

    Mvh

    Göran

    #184738
    Stefan72
    Deltagare

    Du lär nog prata med kundtjänsten i vilket fall som helst. Bokning av upphämtning görs ju när du skriver ut fraktsedel så troligen lär man ju in där och göra nåt special för din del isåfall. Bokningen av hämtningen är liksom inte separat.

    #184740
    Yvonne
    Deltagare

    Vi gör så ibland, eller gjorde innan vi fick så mycket paket. Då skrev vi bara i meddelandefältet att vi lämnar själva, så kom de inte förbi.
    Men bäst är nog att prata med terminalen först så det är ok med dom. Alltid bra att ha en lokal kontakt. DHL är jättebra att ha att göra med är min erfarenhet.

    #184741
    NO LINGO
    Deltagare

    Nej du kan inte lämna in hos ett ombud. Antingen beställer du hämtning manuellt (sker inte per automatik) eller så lämnar du in på en DHL terminal.

    #184744
    gvh
    Deltagare

    Tack alla för svar om DHL Servicepoint via Edge – inlämning hos Servicepoint eller hämtning?

    Men min grundtes verkar iaf stämma, det är svårt att få korrekt info och dessutom veta om att man har fått korrekt info… Observera att svaren skiljer sig något åt. Men på något vis tror jag att jag fattar lite mer nu iaf.

    Jag kan inte lämna på Servicepointen.
    Jag kan på något vis påverka så att DHL ej kommer automatiskt för att hämta.
    Jag kan lämna på DHL-terminal.

    Hoppas att det blev rätt nu.

    #184867
    Arne_1921
    Deltagare

    När man bokar transport så klickar man i annan upphämtningsadress . Där skriver man tex in DHL Terminal (snackat med supporten om detta alltså).

    SÅ nu behöver man inte ringa och avboka utan dom fattar detta eftersom upphämtningsadressen är Dhls adress:)

    #184868
    Ankis
    Deltagare

    @Arne_1921 91568 wrote:

    När man bokar transport så klickar man i annan upphämtningsadress . Där skriver man tex in DHL Terminal (snackat med supporten om detta alltså).

    SÅ nu behöver man inte ringa och avboka utan dom fattar detta eftersom upphämtningsadressen är Dhls adress:)

    Det var ju smart. Då kan ts skriva ombudets adress, men det gäller ju att det är ok med ombudet också.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.