Plus Forum E-handelsforumet Logistik Försenade paket

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104524
    Logistikhjalpen
    Deltagare

    Hej

    Jag är nyfiken på hur många upplever förseningar av sina paket leveranser?
    Då menar jag om DHL säger att det ska ta 2 – 3 dagar och paket levereras på 4 dagen eller senare som exempel.
    Är det vanligt?

    Är det enkelt att reklamera sådana förseningar?

    mvh
    David

    #184742
    nmn
    Deltagare

    DHL har väl ingen tidsgaranti på DHL paket, och sedan så beror det ju även på hur långt de skall också. De har inte utkörning varje dag till alla småorter.

    Är det viktigt att de kommer fram en viss tid finns en rejält dyr garantitjänst att köpa till.

    #184745
    mjo
    Deltagare

    @Logistikhjälpen 91411 wrote:

    Hej

    Jag är nyfiken på hur många upplever förseningar av sina paket leveranser?
    Då menar jag om DHL säger att det ska ta 2 – 3 dagar och paket levereras på 4 dagen eller senare som exempel.
    Är det vanligt?

    Är det enkelt att reklamera sådana förseningar?

    mvh
    David

    Förseningar sker regelbundet. Be kunden höra av sig om paketet inte kommit tillrätta inom 14 dagar och skicka i så fall ett nytt paket.

    #184750
    Logistikhjalpen
    Deltagare

    Så är det ingen som gör reklamation på grund av försenad leverans?
    Kan man inte få kreditering på fraktkostnad eller del av den?

    #184810
    nmn
    Deltagare

    Är väl bara Postnord som har tidsgaranti på företagspaketen, de som numera heter Parcel men då det är avsändaren som måste reklamera så räknar de med att ingen orkar.

    Tricket de praktiserat i Göteborg under hösten är att inte ens packa upp burarna på terminalen förrän nästa dag så kollina blir inte registrerade som mottagna och därmed så är de ju inte försenade heller! Praktiskt, inte sant?

    Om du inte är nöjd med frakttiderna så är det bara att anlita en annan speditör, det finns rätt många och har du ett vettigt TA system så är det enkelt att lägga in fler.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.