Plus Forum E-handelsforumet Logistik Hjälp att skicka paket

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104556
    Arne_1921
    Deltagare

    Har precis startat e-handel och börjat sälja. Finns det hjälp att anlita för att skicka paket tro? Bor i Gbg området (utanför lindome)

    Jag reser då och då och kommer ju inte kunna sköta leveranserna 365 dagar om året… Skulle dessutom kunna tänka mig att låta nån sköta det helt och hållet och bara leverera packade produkter men det är inte det ja är ute efter i första hand…

    I nuläget kör jag dessutom paketen själv till terminalen innan ja fixat nån form av obemannad avhämtning hemma… Även detta skulle ju va smidigt att samköra med någon i krokarna som också skickar med dhl och som är hemma på dagarna.

    Lösningen kommer bli att be nån bekant hjälpa mig men hade ju helst sluppit detta… är så mkt som kan gå fel när en oerfaren person ta över nån vecka/månad då och då.

    #185074
    Linusneman
    Deltagare

    @Arne_1921 91565 wrote:

    Har precis startat e-handel och börjat sälja. Finns det hjälp att anlita för att skicka paket tro? Bor i Gbg området (utanför lindome)

    Jag reser då och då och kommer ju inte kunna sköta leveranserna 365 dagar om året… Skulle dessutom kunna tänka mig att låta nån sköta det helt och hållet och bara leverera packade produkter men det är inte det ja är ute efter i första hand…

    I nuläget kör jag dessutom paketen själv till terminalen innan ja fixat nån form av obemannad avhämtning hemma… Även detta skulle ju va smidigt att samköra med någon i krokarna som också skickar med dhl och som är hemma på dagarna.

    Lösningen kommer bli att be nån bekant hjälpa mig men hade ju helst sluppit detta… är så mkt som kan gå fel när en oerfaren person ta över nån vecka/månad då och då.

    Hej! Jag håller på att starta ett ganska småskaligt 3PL företag där servicen kommer finnas dygnet runt och vi gör allt för att det ska funka för dig. Tar hand om de delar du vill låta bli med. Håller till i Vara vilket bara är en timme från Göteborg. Sköter så att så sena leveranser som möjligt kan gå iväg. Kontakta gärna mig om du letar efter det personliga företaget med den absolut extra servicen! Med vänlig hälsning, Linus
    Neman@live.se

    #185075
    Arne_1921
    Deltagare

    Ok jag ska ha dig i åtanke :)

    Jag har precis kommit igång och fått ett fåtal beställningar. Vi får se hur det utvecklar sig framöver.

    #185076
    3pl
    Deltagare

    @Arne_1921 91856 wrote:

    Ok jag ska ha dig i åtanke :)

    Jag har precis kommit igång och fått ett fåtal beställningar. Vi får se hur det utvecklar sig framöver.

    Hej Arne, vi hjälper dig gärna, vi är ett 3pl företag beläget i Simrishamn. Vi har sysslat med lagring,pack och plock i över 15 år. Om du vill veta mer kan du kika in på vår hemsida http://www.srhb.se .
    Med vänlig hälsning
    Lisbeth Schönmeyr

    #185079
    3pl
    Deltagare

    Hej Arne, vi hjälper dig gärna, vi är ett 3pl företag beläget i Simrishamn. Vi har sysslat med lagring,pack och plock i över 15 år. Om du vill veta mer kan du kika in på vår hemsida http://www.srhb.se .
    Med vänlig hälsning
    Lisbeth Schönmeyr

    #185324
    Arne_1921
    Deltagare

    Fortfarande aktuellt men Företag som hör av sig för att ta över hela min lagring/pack/sändning behöver inte göra sig besväret.

    Jag är bara ute efter någon i krokarna som kan tänkas rycka in om det skulle behövas, semester tider eller när man är väg på nån resa. Inga problem att flytta ett släp med lager en längre bit oxå men det underlättar ju närmare det är.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.