Plus Forum E-handelsforumet Logistik Alternativ till postens Varubrev?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104561

    Hej!

    Jag är ny inom webbhandel och försöker nu lista ut vilken fraktlösning som passar mig bäst.

    Hittills har jag använt mig av postens “Varubrev” och det har enligt mig fungerar bra. Problemet är att det bara kan lämnas in på ett enda ställe i staden där jag bor och de har synnerligen dåliga öppettider.

    Vad kan jag använda mig av för alternativ som går att lämna in på ett vanligt serviceställe? Det ska givetvis vara så ekonomiskt som möjligt. Spårbart är bra men inget krav (flesta ordar har ett värde under 1000kr).

    Jag är ansluten till Pacsoftonline.

    #184883
    Stefan72
    Deltagare

    Det finns inte så många alternativ. Fler och fler överger nog posten och skickar med DHL eller schenker istället och särskilt om man inte har så många sändningar. Går du med i nån av de avtalsgrupper som finns så är man nere på ganska rimliga slantar. Nackdelen är ju att kunden får hämta allt hos ombud.

    #184816
    Jonas.L
    Deltagare

    Tror tyvärr i ditt fall verkar varubrev vara bästa alternativet när man kikar på priser. Dock ska man ju tänka på om det är dyra produkter man skickar så har man ingen försäkring på varubrev.

    #184948

    Tack för era svar!

    Använder mig för tillfället mestadels av MyPack Home Small, då klarar jag mig (oftast) på lite drygt 50kr per leverans. Större paket skickar jag med MyPack Collect.

    Det funkar tills vidare :)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.