Plus Forum E-handelsforumet Logistik Kartong med tryck?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104653
    xsirez
    Medlem

    Hej.

    Jag är ute efter att köpa lite kartonger med tryck.
    Dock tycker jag att priset i Sverige är relativt högt. Någon som har testat köpa från Polen eller Kina eller har ni några förslag?

    #185200
    Stefan72
    Deltagare

    Varför inte börja med en stor kartongstämpel ? Fungerar bra det också.

    #185204
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Har du testat? Blir det bra? Tänker om man tex vill ha med färg etc? Jag har aldrig testat kartongstämpel så därför jag frågar.

    @Stefan72 92037 wrote:

    Varför inte börja med en stor kartongstämpel ? Fungerar bra det också.

    #185214
    Stefan72
    Deltagare

    nej jag har inte testat själv. De säger att det är en bra början iallafall. Trycka egna kartonger med kanske flerfärg är ju ingen liten operation om man så säger särskilt om man behöver fjorton olika storlekar och de vill kanske ha flera hundra av varje.

    #185217
    Mr Jonas
    Deltagare

    @xsirez 92031 wrote:

    Hej.

    Jag är ute efter att köpa lite kartonger med tryck.
    Dock tycker jag att priset i Sverige är relativt högt. Någon som har testat köpa från Polen eller Kina eller har ni några förslag?

    Hej, kan rek. kartongbolaget – ligger i Allerum.
    Dom är duktiga på små och medelstora serier.
    Har köpt både rena vita utan tryck (som jag förser med etiketter) och tryckta småaskar.

    Ang priser
    Priset på denna typ av produkt är inte högt i sverige. Dock är det lätt att glömma kostnaderna för “Packaging & Labeling” när man budgeterar eller gör en kalkyl på “sin egen produkt”.

    PS – Kostnaderna för en tablett ask (Typ Viol/Salta Katter/Tutti Frutti) är över 2kr, medan innehållet räknas i ören.

    Med vänlig hälsning,
    Jonas.

    #185218
    Mr Jonas
    Deltagare

    @Jimmy Öström 92041 wrote:

    Har du testat? Blir det bra? Tänker om man tex vill ha med färg etc? Jag har aldrig testat kartongstämpel så därför jag frågar.

    Kartongstämplar blir jättebra om du har en större yta och vill ge den känslan på produkten.
    Svärmor köper NoName´s bruna papperskassar och kartonger i olika storlekar. Sedan kör hon med en gummistämpel ca 20x20cm i svart.
    Dock måste man kontrollera så att färgen torkar på ytan.

    Med vänlig hälsning,
    Jonas

    #185229
    loppis
    Deltagare

    @Mr Jonas 92057 wrote:

    Kartongstämplar blir jättebra om du har en större yta och vill ge den känslan på produkten.
    Svärmor köper NoName´s bruna papperskassar och kartonger i olika storlekar. Sedan kör hon med en gummistämpel ca 20x20cm i svart.
    Dock måste man kontrollera så att färgen torkar på ytan.

    Med vänlig hälsning,
    Jonas

    Vilken oerhört smart lösning! Har du möjlighet att kolla var man kan beställa så pass stora stämplar? Hittar bara småsaker på google :)

    Ha det fint!

    Mvh
    Peter

    #185231
    gvh
    Deltagare

    Kartongstämpel, emballagestämpel, t ex:

    https://www.davpack.se/wellpapplador/postemballage/Emballagestamplar.htm

    Har sett större någonannanstans…. men kommer ej ihåg :(

    #185232
    loppis
    Deltagare

    Tack för tipset gvh!

    #185242
    Mr Jonas
    Deltagare

    @loppis 92071 wrote:

    Vilken oerhört smart lösning! Har du möjlighet att kolla var man kan beställa så pass stora stämplar? Hittar bara småsaker på google :)

    Ha det fint!

    Mvh
    Peter

    Företaget som säljer sådana heter H*mm*rgrens (* = a)
    (dom kallar det för emballagestämpel-Kit)

    Tänk på att det är svårt att stämpla en liten text.
    Tecken typ a, e, @, 6, 8, blir inte bra när man stått och stämplat 100st kassar & kartonger, om texten är för liten. (Den flyter ihop)
    Ta därför bara med det viktigaste som skall fram.
    En ram runt blir snyggt, men det gör även att man ser om man stämplar snett.

    Med vänlig hälsning,
    Jonas

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.