Plus Forum E-handelsforumet Logistik Spårbara varubrev

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104704
    josef.peyre
    Deltagare

    Hej!

    Jag skickar små paket som brev direkt hem till folks brevlåda. De väger ca 80 – 150 g.

    Hittills har jag bara skickat som helt vanligt brev (18-36kr icke spårbart). Men är ute efter en spårbar variant såklart.

    Min fråga är om nån här har samma scenario och ni vet vad som är mest kostnadseffektivt sätt att skicka sådana här paket.

    Ca 80% av mina kunder är i Sverige. Men levererar även utomlands.

    Är det fördelaktigt med edge i mitt fall? Isåfall, vilken av avtalen inom edge passar bäst?

    Oerhört tacksam för hjälp!

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    #185346
    clarezoe
    Deltagare

    Om dina paket når PostNords varubrev kan du skicka med det annars är DHL avtal med EDGE som gäller.

    Jag är ganska ny med e-handel. Så andra förslag undrar jag också :).

    #185347
    josef.peyre
    Deltagare

    Tack för svar!

    Vad menar du med om det når postnords varubrev?
    Har du någon erfarenhet av dhl + edge? Vad kostar det? Funkar det utomlands?

    Allt gott,
    J

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    #185348
    clarezoe
    Deltagare

    Från postnords hemsidan:
    “Ett Varubrev får väga minst 150 gram och max 2 kg. Minsta tjocklek är 1,5 cm. Den 2 maj 2018 justerades Varubrevets maxmått för att stämma med standardstorleken på fastighetsboxar. De nya maxmåtten är längd 34 cm, bredd 24 cm och höjd 7 cm. Rullar går inte att skicka som Varubrev.”
    Det fattades ett ord där jag skrev ;). Så ditt paket måste nå postnord varubrevs krav.

    Jag har skickat med både PostNord rekommenderad (varan jag säljer är tyvärr större än det som krävs för ett varubrev) och DHL avtal med EDGE.

    DHLs prislistan finns på EDGE http://www.ehandel.se/edge/?offer=7. upp till 3 kg kostar 45 kr + 25%moms och 15.2% drivmedelstilllägg. Ja, det funkar utomlands.

    @josef.peyre 92269 wrote:

    Tack för svar!

    Vad menar du med om det når postnords varubrev?
    Har du någon erfarenhet av dhl + edge? Vad kostar det? Funkar det utomlands?

    Allt gott,
    J

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.