Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-06-08, 08:20
Ny medlem
otamatone.se
Swedexpress
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 7
clarezoe is on a distinguished road
Standard Hur gör ni med Ej hämtad packet

Hej!

Fick nu en retur från DHL att kunden inte har hämtat packet. Vad brukar ni göra vid sånna fall? Hur tar betalt från kunden för returavgiften?

Tack på förhand!
Svara med citat
Annons


  #2 (permalink)  
Gammal 2018-06-08, 19:54
Ivrig
www.jretikett.se
JR Etikett
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 96
Mr Jonas is on a distinguished road
Standard

Ta en bild med din mobilkamera på försändelsen, skicka bilden till kunden och fråga om något blivit fel. Gör det personligt mellan dig o kund.
9 av 10gånger så har "livet kommit i mellan" eller så har dom missat posten/dhl´s info om paket på väg osv,osv.
Om det känns som om det fortfarande är en "affär" - skicka varan igen och bitihop om returer och nya frakter.
Men ser du ett mönster (från en retur i månaden till 10 på en vecka typ, då är det någon som "busar".)

Jonas
__________________
Driver jretikett.se - Specialisten på enkla etiketter & märksystem.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2018-06-18, 16:04
jp2 jp2 är inte uppkopplad
Nyfödd
japanspelshop.se
Japanspel
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 61
jp2 is on a distinguished road
Standard

Jag brukar säga att om kunden vill jag ska skicka det igen får de betala (typ) 200 kr.

Hör de inte av sig behåller jag varan. Oftast är varan värd mer än frakten. Jag använder inte DHL för att skicka varor under 150 kr värde.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2018-06-19, 09:19
Yvonnes avatar
Ivrig
www.yvelis.se
Yvelis
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 91
Yvonne is on a distinguished road
Standard

Jag skickar faktura på 250:- för outhämtad försändelse, och har dom betalat med kort återbetalar jag mellanskillnaden.
Jag är sjukt less på att jag som företagare ska betala massa pengar på att folk inte orkar hämta ut sina paket.
Någon gång har en kund hört av sig med en godtagbar förklaring, tex fel i mobilnummret eller annat och då brukar jag stryka avgiften och skicka igen, men oftast hör man ingenting.
De flesta betalar.
Jag har inte haft så många men nån i månaden.
__________________
Yvelis - Miljövänliga doftljus av rapsvax. Handgjorda i Roslagen

Doft & Veke - Vill du tillverka egna ljus? Vi har det som behövs till ljustillverkning
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are




Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Svensk översättning av: Anders Pettersson
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
Ad Management plugin by RedTyger











Leverantörserbjudanden

Jobb på Ehandel.se
Sportamore söker:
Purchaser (Sportswear)
Tenson söker:
E-commerce Manager
Viron Media AB söker:
Webmaster
Lagerhaus AB söker:
Community Manager
Rapunzel of Sweden söker:
Content Manager