Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-06-12, 12:26
Novis
bdsm-shoppen.se
Dacore

Reg.datum: apr 2018
AndreaBD is on a distinguished road
Standard Skriva ut DHL-etikett

Hej, kan någon hjälpa mig? Försöker komma igång med DHL, har bokat transport, men lyckas inte skriva ut etiketten som ska sättas på paketet.

Jag brukar skriva ut postens etiketter (unifaun) på en sån där liten skrivare. Nu om jag skriver ut DHL-etikett ifrån deras sida, så blir det jätte-litet och inte läsbart.
Svara med citat
Annons

#2 (permalink)  
Gammal 2018-06-20, 13:39
jp2 jp2 är inte uppkopplad
Nyfödd
japanspelshop.se
Japanspel

Reg.datum: jan 2013
jp2 is on a distinguished road
Standard

Jag har inte det problemet med DHL men däremot med DHL express. Då får jag ladda ner PDFen och sen öppna i adobe reader.

Möjligt man kan fiffla lite med utskriftsformatet för det verkar som att problemet händer för att utskriften är positionerad åt fel håll.

Jag skriver ut DHL etiketter på en vanlig laserskrivare.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2018-10-25, 22:25
Nyfödd
www.detailery.se
Detailery HB

Reg.datum: jan 2017
kaiserkarl is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jp2 Visa inlägg
Jag har inte det problemet med DHL men däremot med DHL express. Då får jag ladda ner PDFen och sen öppna i adobe reader.

Möjligt man kan fiffla lite med utskriftsformatet för det verkar som att problemet händer för att utskriften är positionerad åt fel håll.

Jag skriver ut DHL etiketter på en vanlig laserskrivare.
Ska precis börja med Dhl genom Edge, har frågat Dhl samma sak men skulle vilja ha ett snabbt svar, du har alltså en helt vanlig billig hemmakontorsskrivare (laser) och det funkar smärtfritt förutom det ovan? Den skriver ut två ark samtidigt?

Jag har hittat Dhl-klisterark till bra pris, men det finns två olika mått, spelar det någon roll vilken man tar? och vad är EDI?
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2018-10-26, 10:05
Senior Medlem
ingen
VX Engineering

Reg.datum: jan 2015
Stefan72 is on a distinguished road
Standard

Jag skriver ut från DHL i vanlig laserskrivare men på vanligt papper och sen viker jag ihop och tejpar bara. Bara fånigt att köra etiketter i laserskrivare och slänga en emellanåt om man nu inte har två paket hela tiden då.............
Finns helt vanliga utskriftsinställningar i portalen så det borde inte vara nå problem att anpassa till valfri skrivare.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2018-10-26, 19:15
Nyfödd
www.detailery.se
Detailery HB

Reg.datum: jan 2017
kaiserkarl is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan72 Visa inlägg
Jag skriver ut från DHL i vanlig laserskrivare men på vanligt papper och sen viker jag ihop och tejpar bara. Bara fånigt att köra etiketter i laserskrivare och slänga en emellanåt om man nu inte har två paket hela tiden då.............
Finns helt vanliga utskriftsinställningar i portalen så det borde inte vara nå problem att anpassa till valfri skrivare.
Ok, ja den skulle man ju också kunna men hittade för 265:- för ett par hundra ark...så den kan alltså bara skriva på en då förstås och grannetiketten på varje ark måste man kassera, har jag förstått dig rätt då?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är