Plus Forum E-handelsforumet Logistik Skriva ut DHL-etikett

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104709
    AndreaBD
    Deltagare

    Hej, kan någon hjälpa mig? Försöker komma igång med DHL, har bokat transport, men lyckas inte skriva ut etiketten som ska sättas på paketet.

    Jag brukar skriva ut postens etiketter (unifaun) på en sån där liten skrivare. Nu om jag skriver ut DHL-etikett ifrån deras sida, så blir det jätte-litet och inte läsbart.

    #185376
    jp2
    Deltagare

    Jag har inte det problemet med DHL men däremot med DHL express. Då får jag ladda ner PDFen och sen öppna i adobe reader.

    Möjligt man kan fiffla lite med utskriftsformatet för det verkar som att problemet händer för att utskriften är positionerad åt fel håll.

    Jag skriver ut DHL etiketter på en vanlig laserskrivare.

    #185749
    kaiserkarl
    Deltagare

    @jp2 92320 wrote:

    Jag har inte det problemet med DHL men däremot med DHL express. Då får jag ladda ner PDFen och sen öppna i adobe reader.

    Möjligt man kan fiffla lite med utskriftsformatet för det verkar som att problemet händer för att utskriften är positionerad åt fel håll.

    Jag skriver ut DHL etiketter på en vanlig laserskrivare.

    Ska precis börja med Dhl genom Edge, har frågat Dhl samma sak men skulle vilja ha ett snabbt svar, du har alltså en helt vanlig billig hemmakontorsskrivare (laser) och det funkar smärtfritt förutom det ovan? Den skriver ut två ark samtidigt?

    Jag har hittat Dhl-klisterark till bra pris, men det finns två olika mått, spelar det någon roll vilken man tar? och vad är EDI?

    #185750
    Stefan72
    Deltagare

    Jag skriver ut från DHL i vanlig laserskrivare men på vanligt papper och sen viker jag ihop och tejpar bara. Bara fånigt att köra etiketter i laserskrivare och slänga en emellanåt om man nu inte har två paket hela tiden då………….
    Finns helt vanliga utskriftsinställningar i portalen så det borde inte vara nå problem att anpassa till valfri skrivare.

    #185753
    kaiserkarl
    Deltagare

    @Stefan72 92829 wrote:

    Jag skriver ut från DHL i vanlig laserskrivare men på vanligt papper och sen viker jag ihop och tejpar bara. Bara fånigt att köra etiketter i laserskrivare och slänga en emellanåt om man nu inte har två paket hela tiden då………….
    Finns helt vanliga utskriftsinställningar i portalen så det borde inte vara nå problem att anpassa till valfri skrivare.

    Ok, ja den skulle man ju också kunna men hittade för 265:- för ett par hundra ark…så den kan alltså bara skriva på en då förstås och grannetiketten på varje ark måste man kassera, har jag förstått dig rätt då?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.