Plus Forum E-handelsforumet Logistik Problem efter nya mått med Varubrev

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104724
    LouisePST
    Deltagare

    Hej,

    Jag har tidigare skickat allt med PostNords Varubrev men har nu problem då många av mina produkter inte klarar måtten sen deras ändring i maj.

    Mina paket är oftast under 2 kg och måtten varierar men som störst en större skokartong / e-handelspåse (Tänk en fluffig fleecefilt tex). Måtten passar alltså inte längre för Post Nords varubrev.

    Vad gör jag? Jag kontaktade PostNord och de gav mig ett pris på 128 kr (eller något sådant) för paket som överstiger måtten för varubrev och det känns som en ganska absurd höjning?

    Har sökt DHL för feedback men inte fått svar från någon säljare än.

    Tänker att det måste finnas fler med samma problem?

    Jag tar idag 59 kr för frakt och gratis frakt vid beställning över 800 kr.

    Stort tack på förhand!

    Louise

    #185411
    fotoklok
    Deltagare

    Gå med i Edge för att få bra pris på DHL
    http://www.ehandel.se/edge/DHL
    Detta är vad vi har ansett vara det bästa alternativet efter dom ändrade varubreven.
    //Tomas

    #185412
    gvh
    Deltagare

    Håller med ovanstående, DHL genom Edge för försändelser som är för tjocka för varubrev.

    #185334
    jp2
    Deltagare

    Jag har gått över till att skicka saker med porto betalt. (kostar ungefär som varubrev + skrymmandeavgift på 12 kr. Men de verkar inte kolla så noga vad man anger… ) Är tyvärr inte spårbart dock.

    Sen har jag faktiskt inte fått någon straffavgift för varubrev än, förutom en försändelse som var en Varubrev Retur. Men det lär väl komma allt eftersom.

    Jag vet posten har något nytt på gång. Skicka Direkt Premium ska det heta.

    Synd att de förstörde Varubrev. Det var en av få saker jag tyckte fungerade bra.

    Är också intresserad av att höra alternativ. DHL frakt kostar som minst 51 kr inkls drivmedeltillägg.

    #185333
    Ricky
    Deltagare

    @jp2 92375 wrote:

    Jag har gått över till att skicka saker med porto betalt. (kostar ungefär som varubrev + skrymmandeavgift på 12 kr. Men de verkar inte kolla så noga vad man anger… ) Är tyvärr inte spårbart dock.

    Sen har jag faktiskt inte fått någon straffavgift för varubrev än, förutom en försändelse som var en Varubrev Retur. Men det lär väl komma allt eftersom.

    Jag vet posten har något nytt på gång. Skicka Direkt Premium ska det heta.

    Synd att de förstörde Varubrev. Det var en av få saker jag tyckte fungerade bra.

    Är också intresserad av att höra alternativ. DHL frakt kostar som minst 51 kr inkls drivmedeltillägg.

    Ok, intressant! Du råkar inte ha mer info om det här “Skicka Direkt Premium”? Vi är många som har efterfrågat en tjänst likt Skicka Lätt fast för avtalskunder så att man kan ha det direkt i Pacsoft/Unifaun.

    Vore intressant med mer info om du har!

    #185332
    jp2
    Deltagare

    @Ricky 92378 wrote:

    Ok, intressant! Du råkar inte ha mer info om det här “Skicka Direkt Premium”? Vi är många som har efterfrågat en tjänst likt Skicka Lätt fast för avtalskunder så att man kan ha det direkt i Pacsoft/Unifaun.

    Vore intressant med mer info om du har!

    Det var bara något jag såg i en ruta här
    https://portal.postnord.com/skickadirekt/?toCountry=SE&productId=2000

    Man får hoppas det leder till något. Just nu har ju posten tagit bort det här segmentet för kartonger över 7cm höjd. 😡

    Finns det verkligen inget bättre än att betala 38 kr extra i straffavgift?
    Skicka Lätt är inte realistiskt om man skickar mer än 5 kartonger om dagen. Och det kostar ändå 58 kr.

    Jag har bara åkt på straffavgiften en gång dock. Än så länge. Men det känns inte som att jag vill åka på den på 20+ paket helt plötsligt.

    #185064
    Ricky
    Deltagare

    @jp2: tackar för infon ändå. Verkar ju något som PostNord kan fakturera. Med lite tur kanske det hittar sin väg in i Pacsoft också…

    #185439
    SimonJ
    Deltagare

    @jp2 92379 wrote:

    Det var bara något jag såg i en ruta här
    https://portal.postnord.com/skickadirekt/?toCountry=SE&productId=2000
    Skicka Lätt är inte realistiskt om man skickar mer än 5 kartonger om dagen. Och det kostar ändå 58 kr.

    Vid den mängden kan man få under 60kr ex moms på mypack.

    Annars som många andra här rekommenderar jag dhl och/eller schenker genom ehandel.se EDGE avtal.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.