Plus Forum E-handelsforumet Logistik PostNord Rekommenderad Brev

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104726
    clarezoe
    Deltagare

    Hej!

    Jag undrar om någon har erfarenhet om postnords rekommenderad brev. Jag skickar nu rekommenderad brev nu istället för varubrev för mina varor överstiger postnords mått krav för varubrev fast de väger max 1kg.

    Jag bokar via packsoftonline men det finns bara två val: kredit utan fakturaunderlag och frankostämling. Jag har skickat 10 st hittills men har inte fått en enda faktura om de sändingarna. Hur betalar jag? Jag har mailat postnord men de är sega på att svara. Jag vill inte ha en jätteöveraskning om kostnaden.

    Tack på förhand!

    #185422
    nmn
    Deltagare

    Det måste ju bli ännu dyrare än att skicka som DHL eller Schenker B2C och sedan så måste du ta dig till något postcenter för att lämna in dem också!

    Har för mig att posten fakturerar två gånger i månaden och de lägger även på en fakturaavgift och FAKTURAN KOMMER SOM BREV så det tar rätt lång tid innan man får den om den öht kommer fram.

    Kort och gott dumpa Postnord de vill inte ha några kunder!

    #184163
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Tror fasiken Schenker med har en dyr fakturaavgift på sina fakturor fast dessa kommer på mail. Har hört 90 kronor vilket i så fall är helt galet.

    @nmn 92387 wrote:

    Det måste ju bli ännu dyrare än att skicka som DHL eller Schenker B2C och sedan så måste du ta dig till något postcenter för att lämna in dem också!

    Har för mig att posten fakturerar två gånger i månaden och de lägger även på en fakturaavgift och FAKTURAN KOMMER SOM BREV så det tar rätt lång tid innan man får den om den öht kommer fram.

    Kort och gott dumpa Postnord de vill inte ha några kunder!

    #185423
    Nicklas
    Deltagare

    @Jimmy Öström 92388 wrote:

    Tror fasiken Schenker med har en dyr fakturaavgift på sina fakturor fast dessa kommer på mail. Har hört 90 kronor vilket i så fall är helt galet.

    Nä Schenkers faktura avgift är 90kr om du får fakturan på posten, efter vi får dem på mail så är det inga avgifter än så länge.

    #185424
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Okej då är det ju lugnt.

    @Nicklas 92389 wrote:

    Nä Schenkers faktura avgift är 90kr om du får fakturan på posten, efter vi får dem på mail så är det inga avgifter än så länge.

    #185425
    Jonkejober
    Deltagare

    @nmn 92387 wrote:

    Det måste ju bli ännu dyrare än att skicka som DHL eller Schenker B2C och sedan så måste du ta dig till något postcenter för att lämna in dem också!

    Har för mig att posten fakturerar två gånger i månaden och de lägger även på en fakturaavgift och FAKTURAN KOMMER SOM BREV så det tar rätt lång tid innan man får den om den öht kommer fram.

    Kort och gott dumpa Postnord de vill inte ha några kunder!

    De fakturererar en gång i veckan och det är absolut inga problem alls att sätta upp för EDI mot Postnord – swisch – rätt in i ekonomiprogrammet.

    Det är bara nmn som brukligt som har nåt agg mot Postnord.

    Funkar med EDI mot DHL oxå men de kör en faktura per paket vilket blir måååååånga fakturor och kostar per faktura, det är en lite udda lösning.

    #185541
    clarezoe
    Deltagare

    Postar PostNords svar här i fall någon undra.

    “Väljer du kredit utan fakturaunderlag så kommer frakten att faktureras på ditt kundnummer. Du får sedan en faktura av oss som du betalar.
    Väljer du Frankostämpling, så behöver du frankera brevet i en frankeringsmaskin innan du lämnar in det.”

    Sedan frågade jag hur jag betalar frankostämping.

    “Du får knappa in att det är ett REK som du ska skicka, samt vikten. Jag vet inte exakt hur det ser ut i din frankeringsmaskin.

    Vet fortfarande inte hur man betala frankostämping:confused:

    #185568
    Stefan72
    Deltagare

    Har du en frankeringsmaskin så betalar du väl portot via nåt avtal på den? Du anger då att den ska stämpla motsvarande vad ett rek kostar antar jag.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.