Plus Forum E-handelsforumet Logistik Hjälp med röran som kallas frakt!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104778
    marvin
    Deltagare

    Halloj,

    Sitter och gör uträkningar på en affärsmodell men kan inte få korrekta resultat på grund av alla olika bud på frakt. Tänkte baka in frakten eller subventionera priset på frakten i produktpriset.

    Jag har kollat runt på dessa alternativ och de har inte hjälp mig ett dugg:
    Sendify
    Billigfrakt
    skickapaket (?)
    Visma Advantage

    De har ofta gett mig samma pris som om jag kontaktar speditören själv.

    Det som dock har gett mig bra resultat är priserna via Edge, DHL verkar ju klart förmånligast där, men hittar bara priser för EU. Det andra är UPS, deras Envelope verkar vettigt prissatt för tjänsten man får kontra priset man betalar, borträknat Sverige då.

    Kan man skicka produkter i UPS Envelope eller är det strikt dokument? Produkten jag vill skicka håller sig inom ramen för vad specifikationerna tillåter per UPS hemsida.

    Tar jättegärna emot hjälp, känns som man måste använda olika leverantörer beroende på vart man ska skicka, eller finns det något bra helhetsalternativ som jag missar? Använder helst inte postnord, men måste man så måste man. ;)

    Kort om vad jag ska skicka, det får plats i ett brev, väger under 200g. Krav på spårbart för att minska scams från mottagare.

    Tack på förhand!

    #185593
    mailingbags.nu
    Deltagare

    Leta lite mer i Edge dhl finns där inrikes till ombud med mera.
    Om värdet inte är superhögt skulle jag säga skippa spårbart ta frimärken låt några få försvinna som du får skicka en gång till. Räkna på det motför att betala mycket mer på alla.

    #185594
    marvin
    Deltagare

    @mailingbags.nu 92605 wrote:

    Leta lite mer i Edge dhl finns där inrikes till ombud med mera.
    Om värdet inte är superhögt skulle jag säga skippa spårbart ta frimärken låt några få försvinna som du får skicka en gång till. Räkna på det motför att betala mycket mer på alla.

    Sorry, var lite otydlig. Menar så klart frakt till Amerika och Asien vid frakt med DHL!

    #185711

    Hej Marvin!

    Vilka destinationer är det framförallt som du räknar på?

    //Jim

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.