Plus Forum E-handelsforumet Logistik Fraktavtal där man kan lämna in paket på ombud??

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104880
    SwedeArts
    Medlem

    Jag har heltidsjobb och inte tid att vara hemma för att lämna över paketen. Nån som har koll på om man kan få ett fraktavtal där man lämnar in paket på ombud? (Inte terminal då det är rätt långt från hemmet).. Har upp till 10 försändelser om dagen och går uppåt. Använder PostNords “Skicka Lätt” men är både rätt krångligt och dyrt (“momsfritt”) om man ser till annat.

    /Tony – Swedearts.se

    #185881
    Jonkejober
    Deltagare

    Du får använda deras MyPack så hämtar de hos dig.

    Går även att avtala sig till hämtning av varubrev men det kostar en hel del.

    #185882
    Stefan72
    Deltagare

    @Jonkejober 93016 wrote:

    Du får använda deras MyPack så hämtar de hos dig.

    Går även att avtala sig till hämtning av varubrev men det kostar en hel del.

    Han har ju inte tid att vara hemma för detta skriver han ?

    #185883
    Jonkejober
    Deltagare

    @Stefan72 93017 wrote:

    Han har ju inte tid att vara hemma för detta skriver han ?

    Vad jag kan se har jag inte skrivit någonstans att detta förutsätter att han måste vara hemma?

    Finns flertalet trådar här i forumet om hur man löser det utan att behöva vara hemma.

    Vi bedriver vår verksamhet helt på detta sätt och har så gjort i två års tid.

    #185884
    Stefan72
    Deltagare

    @Jonkejober 93018 wrote:

    Vad jag kan se har jag inte skrivit någonstans att detta förutsätter att han måste vara hemma?

    Finns flertalet trådar här i forumet om hur man löser det utan att behöva vara hemma.

    Vi bedriver vår verksamhet helt på detta sätt och har så gjort i två års tid.

    nä men eftersom ts frågar så kan man väl nästan utgå ifrån att det inte är möjligt att hämta om han inte är hemma ? Hade man kunnat lösa det på det viset så hade ju inte frågeställningen behövts. Man kan ju bo i hyreshus eller vad som helst och då blir det ju som sagt svårlöst med hämtningar.

    #185886
    Jonkejober
    Deltagare

    @Stefan72 93019 wrote:

    nä men eftersom ts frågar så kan man väl nästan utgå ifrån att det inte är möjligt att hämta om han inte är hemma ? Hade man kunnat lösa det på det viset så hade ju inte frågeställningen behövts. Man kan ju bo i hyreshus eller vad som helst och då blir det ju som sagt svårlöst med hämtningar.

    Jo, man kan ju alltid utgå från att den som frågar om en sak vet alla andra givna möjligheter och absolut inte vill ha några andra förslag. Bara tänka innanför boxen…

    Som sagt, jag har löst det på detta sätt i över 2 års tid, sen vet jag inte ts absoluta förhållanden men nu har han åtminstone en möjlighet till att ta ställning till.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.