Plus Forum E-handelsforumet Logistik Split shipment – Fortnox?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104303
    Holars
    Deltagare

    Hej,

    Vi håller på att öppna ett lager i Sverige där vi ska skicka varor till Norge via en split shipment / bulk lösning med bring.

    Vi använder oss av fortnox och det verkar som att fortnox inte stödjer tulltariff nummer & ursprungsland etc i sitt system så vi kommer inte kunna använda dom för att skapa samlingsfakturor/tullfakturor då bring kräver artnr, namn, tulltariff-nummer, ursprungland etc på tullfakturorna.

    Finns det någon annan här inne som har stött på samma problem? Hur har ni löst det? Vi kan såklart knacka tullfakturor för hand men det känns väldigt segt..

    Tacksam för alla olika svar på hur ni löst detta. Vet att andra affärssystem har möjlighet att ha tulltariff osv men känns tråkigt om vi måste byta…

    /Kristoffer

    #186029
    Stefan72
    Deltagare

    Fast man kan ju inte få allt……..Fortnox är ändå ett av de billigaste systemen som finns så man kanske inte ens kan begära att de ska ha samma funktioner som mer avancerade och dyrare system.
    Vill man pyssla med sånt ni gör så återstår nog inget annat än att titta på system som stöder detta eller så ha nån som sitter och skriver dem manuellt vilket många nog antagligen gör. Jag gör mitt I fedex portalen manuellt men det handlar inte om nå mängder förvisso.

    #186031
    Holars
    Deltagare

    Hej Stefan,

    Inlägget var inte till för att klaga på att Fortnox eller så. Vi är jättenöjda med Fortnox och dom funktionerna vi använder med automatiserade kopplingar osv.

    Inlägget var mer en fråga om hur ni alla andra gör. Jag kan väl inte vara den enda där ute som har Fortnox, E-handel, Bring som vill börja med split shipment. Vore kul att höra hur andra löst det.

    Hur många paket skickar du när du gör allt manuellt och vad använder du för tariffkoder? Vet att man kan dyka väldigt djupt i tariffkoder eller bara använda ganska standard tariffkoder som jag ser många andra gör.

    Mvh. Kristoffer

    #186032
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Vad har du för e-handelsystem? Vi på Kodmyran har det inbyggt i vårt system KodmyranCommerce och våra e-handelskunder kör det hela den vägen. Vi har nu även börjat släppa på andra e-handelsystem i integration mot commerce, (som är en form av affärsystem med lager, pack o plock, order och inköpshantering, och med koppling mot fortnox för bokföringsbiten), kanske det kan vara något för dig. Dock vet jag ju inte om du kör något vi integrerat mot i dag eftersom det är väldigt nytt ännu.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.