Plus Forum E-handelsforumet Logistik Leverans från Kina

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104988
    trskiho
    Medlem

    Jag jobbar som logistikchef och vi har ett problem hos oss och jag tänkte kolla hur ni löser detta och vad som krävs.

    Vi beställer rätt stora volymer varje gång och från Italien får vi det sorterat i färg i kartong men när det kommer från Kina så är det pannkaka för oss.

    I en kartong får det plats femtio väskor (handväskor) men om vi beställer tjugo av en färg och tjugo av en annan färg så fyller dem kartongen med tio andra färger och det tycker vi inte om för det skapar merjobb för oss när leverans kommer. Hur gör vi i ett sånt arbete med vår leverantör?

    Om vi beställer tretton olika färger, varför kan inte leverantören göra detta som vi i Europa gör? Att du inte gör det jävligt för oss utan att leverantören sänder oss tretton kartonger istället för fem eller åtta kartonger. Det ger oss bara en jävla massa merjobb där vi ska börja sortera. Det kostar oss pengar och tid.

    Hur gör ni? Hur jobbar man mot Kina? Dem är bra som tusan annars men dom gör jobbet bara tusen gånger längre för oss och jag blir gråhårig här på kontoret.

    När vi handlar från Italien då går det utan anmärkning, de sorterar de fint som tusan och efter våra önskemål men Kina skiter totalt i det, dem bara skickar iväg det och sedan får vi ägna två dagar åt att sortera upp det.

    #186208
    /DDT
    Gäst

    @trskiho 93474 wrote:

    Jag jobbar som logistikchef och vi har ett problem hos oss och jag tänkte kolla hur ni löser detta och vad som krävs.

    Vi beställer rätt stora volymer varje gång och från Italien får vi det sorterat i färg i kartong men när det kommer från Kina så är det pannkaka för oss.