Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Logistik

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-02-10, 22:41
Plastskivors avatar
Har Ehandel.se som hobby
www.stocksundet.se

Reg.datum: Sep 2010
Standard Bussgods

Skickar ni med bussgods? Bra/dåligt? Vad är kundernas inställning?
Kommer prylarna fram (hela) ?

Jag skickade iväg ett paket igår som var för stort för Schenkers pakettjänster. Trevligt att kunna få iväg stora prylar till humana priser.

Inlämningen gick ju väldigt smidigt.
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-02-11, 07:46
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Jag har tidigare använt lite, och det är rätt så krångligt i storstäder med mycket få utlämningsställen som ligger avigt till. Jag fick t.ex. en halvpall skickat till mig att hämtas på Cityterminalen i Stockholm (bodde i Årsta då), och där är det ju lätt att parkera bilen och baxa in en halvpall i bilen...

Deras prismodeller är dessutom väldigt beroende på vilken väg paketet tar, och är svåra att beräkna (var i alla fall för några år sedan när jag sist tittade på det). Därtill tar det en hel evighet att frakta något som inte ligger utefter E4/E20.

Men det är billigt för stora saker.
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-02-11, 07:47
martinkilands avatar
Flitig Medlem
Kilandsmattor.se
@martinkiland

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Förr, innan vi gick över till DHL, skickade vi alla mattor med Bussgods. Funkade bra på många sätt. Mattorna kom iaf fram hela, men nu är det ju inte mattor så ömtåligt som dina prylar kanske är

Deras fördel är ju att dom, i stort sett, tar emot alla storlekar på gods och dom har hyfsade priser utan att man behöver förhandla eller skaffa ett avtal via tredjepart.

Nackdelen är att det bara finns ett ombud per ort, även i storstäderna, vilket många av våra kunder som kanske bott i utkanten av Stockholm blivit irriterade på. Att man är tvungen själv åka och lämna varje dag är ju också en nackdel.
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-02-11, 08:44
Plastskivors avatar
Har Ehandel.se som hobby
www.stocksundet.se

Standard

De har en ny terminal i Stockholm. Ligger i Västberga. För min del är det något mindre off än Farsta.

Paketet jag skickade nu ska till Helsingborg.. så där finns ju ett hyfsat nät av större motorleder. Och det är Lexan Margard-skivor som ska bli båtrutor för en jordenrunt-seglats. Det är i princip det tåligaste material som finns så de kan nog köra över paketet med trucken om de känner för det..

Men jag skickar ju en hel del akrylskivor och då är det bra om de kan vara lite mer varsamma.

Kan f.ö. tipsa om pall-mellanlägg av kanalplast av polypropen.
Hittar ni nåt ställe som får sådant i sina in-leveranser och kastar det så erbjud er att ta hand om det. Suveränt emballage om man ska skicka skivmaterial, och säkert mycket annat också.
Köper man det obegagnat är det kanske lite väl dyrt (men jag kan nog hjälpa till att fixa hysfat pris).
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-02-11, 08:59
Flitig Medlem
ingen

Standard

- Få utlämningsställen
- Dyrare än DHL
- Långa leveranstider ner mot landet

Ser inge positivt med Bussgods, för 10 år sedan var de billiga men inte längre.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-08-22, 20:03
Ivrig
http://www.wahlmansklader.se/

Reg.datum: Aug 2011
Standard

Jag skickar mycket via bussgods. Det har aldrig varit något problem med trasiga varor, eller paket som ej kommit fram. De har bra priser också. Nackdel är väl att utlämningsställen är begränsade.
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-08-23, 01:48
Nyfödd
Mailpartner.se / Realmail.se

Standard

Har själv bara skickat ett fåtal paket med Bussgods.
Min erfarenhet är att det väl fungerar rätt problemfritt, men att de varit både långsammare och dyrare än DHL, samtidigt som det varit sämre nät av ombud...

(Och så har ett antal kunder tydligen inte begripit hur långt det varit till deras ombud förrän de fått avisering om att hämta. Men jae... Gissa varför jag faktiskt frågade om du verkligen ville ha paketet dit liksom? ^^"
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är