Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Postförskott + fraktadress?
- Detta ämne har 15 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 7 månader sedan av Parvelito. 
- 
		FörfattareInlägg
- 

22 mars, 2011 kl. 10:49 #95768nobynator DeltagareHur gör ni när det gäller fraktadressen vid postförskott, har ni regel att det endast fĂĄr vara folkbokförda adressen eller skickar ni det kunden skriver in? Själv har jag alltid skickat till det kunden uppger vid beställningen men nu med en ny butik med endast lĂĄgmarginal produkter blir jag lite tveksam dĂĄ postförskott paket äter upp det mesta utav marginalen om inte allt ifall det nu skulle gĂĄ i retur pĂĄ grund av fel adress eller ej uthämtad. DĂĄ kan beställaren neka att det ej varit den som gjort beställningen eftersom han ej bor pĂĄ den adressen. SĂĄ hur gör ni, folkbokförd adress vid postförskott eller ej? 22 mars, 2011 kl. 11:02 #120801Parvelito DeltagareInte postförskott alls. Jag vet att det finns andra som tycker att man skall ha det, men just med produkter som har lite halvdassig marginal och som gärna rör sig i pris sĂĄ känner jag att det kostar mycket mer än det smakar. 22 mars, 2011 kl. 11:05 #120802nobynator Deltagare@Parvelito 17366 wrote: Inte postförskott alls. Jag vet att det finns andra som tycker att man skall ha det, men just med produkter som har lite halvdassig marginal och som gärna rör sig i pris sĂĄ känner jag att det kostar mycket mer än det smakar. Du har helt rätt men vid nystart känns det som att man inte vill förlora den där enstaka kunden men gĂĄr man bet pĂĄ ett olöst paket sĂĄ svider det hĂĄrt. 22 mars, 2011 kl. 11:22 #120804Joel DeltagareMin erfarenhet säger att det blir väldigt mĂĄnga outlösta postförskott med tiden… Finns inget trĂĄkigare än att packa upp en kartong som man 2 veckor tidigare packade 22 mars, 2011 kl. 11:36 #120805fotofyndet DeltagareVi skickar till adressen som kunden har angivit. Vi har ytterst, ytterst fĂĄ returer. Det rör sig kanske om 20-25st om ĂĄret. 22 mars, 2011 kl. 14:28 #120809nobynator DeltagareFler feedbacks please… 22 mars, 2011 kl. 14:35 #120810Per Nilsson Deltagare@nobynator 17376 wrote: Fler feedbacks please… Vi har fĂĄ returer. I vĂĄra villkor stĂĄr det att den som inte hämtar ut sitt PF fĂĄr betala 200 SEK i administrationsavgifter + den faktiska frakten… Vi säljer dessa fakturor till Svea och lĂĄter dem driva in det ĂĄt oss. Dock sĂĄ gillar jag PF eftersom det är a) spĂĄrbart b) man kan ha större paket än vanliga brev och ändĂĄ skicka som brevpostförskott… //Per 22 mars, 2011 kl. 14:48 #120811Emil Deltagare@Knivhuset 17377 wrote: Vi har fĂĄ returer. I vĂĄra villkor stĂĄr det att den som inte hämtar ut sitt PF fĂĄr betala 200 SEK i administrationsavgifter + den faktiska frakten… Vi säljer dessa fakturor till Svea och lĂĄter dem driva in det ĂĄt oss. Dock sĂĄ gillar jag PF eftersom det är a) spĂĄrbart b) man kan ha större paket än vanliga brev och ändĂĄ skicka som brevpostförskott… //Per Intressant. Hur gĂĄr ni tillväga när ni säljer dem till Svea? PM:a gärna om du inte vill ta det i trĂĄden. 22 mars, 2011 kl. 15:38 #120813nobynator Deltagare@Knivhuset 17377 wrote: Vi har fĂĄ returer. I vĂĄra villkor stĂĄr det att den som inte hämtar ut sitt PF fĂĄr betala 200 SEK i administrationsavgifter + den faktiska frakten… Vi säljer dessa fakturor till Svea och lĂĄter dem driva in det ĂĄt oss. Dock sĂĄ gillar jag PF eftersom det är a) spĂĄrbart b) man kan ha större paket än vanliga brev och ändĂĄ skicka som brevpostförskott… //Per Jo jag kommer oxĂĄ sälja dem vidare ifall personen ej hämtar ut, men skickar ni till folkbokförd adress eller spelar det ingen roll? Hur du fĂĄr det att gĂĄ runt genom att sälja fakturorna till Svea är en gĂĄta för mig, jag hade de oxĂĄ under en tid och alla sĂĄlda fakturor för min del gick jag back pĂĄ pĂĄgrund av deras avgifter. 22 mars, 2011 kl. 15:44 #120815Per Nilsson Deltagare@nobynator 17380 wrote: Jo jag kommer oxĂĄ sälja dem vidare ifall personen ej hämtar ut, men skickar ni till folkbokförd adress eller spelar det ingen roll? Hur du fĂĄr det att gĂĄ runt genom att sälja fakturorna till Svea är en gĂĄta för mig, jag hade de oxĂĄ under en tid och alla sĂĄlda fakturor för min del gick jag back pĂĄ pĂĄgrund av deras avgifter. Vi skickar till folkbokföringsadressen. Nu har vi tack och lov inte sĂĄ mĂĄnga returer sĂĄ det handlar om väldigt fĂĄ fakturor som vi säljer till Svea. Ă„r det nĂĄgot som inte verkar stämma sĂĄ ringer vi eller e-postar för att kontrollera. 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.