Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Logistik

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-03-31, 12:00
Novis
ingen

Reg.datum: Oct 2010
Standard Fy för Posten

Varför inte bojkotta posten??
Posten stänger ner små ICA-handlare en efter en (som naturligtvis varit glada för extra kunder till sin butik) och som resultat,
jo, det blir bara längre och längre till postens UTLÄMNINGSSTÄLLEN.
Både det "riktiga" Postkontoret samt annat utlämningsställe (ICA) är närmre än dit kunden hänvisats. URDÅLIGT av posten.
Exempel för er som känner till Stockhlm/Vasastan:
Kunden bor vid Vanadisplan. Har fram till i måndags haft 2 utlämningsbutiker (ICA) i kvarteret.
NU hänvisas till en ICA-butik vid Sabbatsbergs sjukhus.
LÄNGRE än till det ursprungliga postkontoret vid Dalagatan/Odengatan och även längre än till ICA-butiken vid Vanadisvägen/Hagagatan.
Som sagt, URDÅLIGT. Varför inte hjälpa småbutikerna att överleva samtidigt som postmottagare får kort väg till sitt paket ??
och Pensionärerna med kanske rullator till hjälp ska vi inte tala om
USELT
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-03-31, 13:40
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Jag har full förståelse för att det är lite väl lyxigt med två postombud i samma kvarter.

Om jag inte minns helt fel så är det c:a 200 meter från korsningen Dalagatan/Odengatan till korsningen Dalagatan/Observatoriegatan (det är nästa tvärgata om man går Dalagatan söderut) där ICA Supermarket ligger, och lite mer än så krävs för att jag skall bojkotta ett företag.
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-03-31, 13:59
Flitig Medlem
ingen

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Min postbox flyttade i början på året 15km =/
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-03-31, 14:13
Kodmyrans avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
@KodmyranKatrin

Reg.datum: Mar 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till Kodmyran
Standard

Jisses, Stockholmsproblem, Känns som ni borde lära er att gå mer än ett kvarter :-)
Här är vi glada om vi har två ombud i samma stad.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-03-31, 14:14
Novis
ingen

Standard

Har man båda benen i behåll så klart man kan gå extra kvarter, (som du förmodligen har)men försök med paket och rullator:-(
Dessutom tycker jag man ska värna om dom småföretagare som ställt upp i många år.
ord som lojalitet och omtanke kommer man att tänka på - i allafall jag.
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-03-31, 14:16
Novis
ingen

Standard

Ok Ok OK, visst tråkigt att ni där uppe bara har 2 ombud, MEN VARFÖR FÖRSÄMRA.
Tycker du det är ok ??
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-03-31, 14:18
Kodmyrans avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
@KodmyranKatrin

Reg.datum: Mar 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till Kodmyran
Standard

Min erfarenhet är att det inte är de med rullator som klagar på att gå lite extra. Det brukar vara stressade människor i åldern 25-45 år. Äldre brukar inte ha några större problem med ett utlämningsställe som ligger lite längre bort, däremot yngre brukar klaga om de får gå två meter extra.

Vad jag egentligen menar är att jag håller med Parvelito, jag förstår att man inte kan ha två utlämningställen inom samma kvarter. Även posten måste försöka driva sitt företag med god lönsamhet precis som alla vi andra.

Senast redigerad av Kodmyran den 2011-03-31 klockan 14:29.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-03-31, 14:35
Ivrig
WorldofBoardGames.com, Pusselbutiken.se, Byggleksaker.se, Figurspel.se

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Kan tycka att det förmodligen är bättre med ett utlämningsställe, istället för två, i ett och samma kvarter och istället sänka fraktpriserna.

Dock tycker jag det är synd att man inte kan välja ett utlämningsställe globalt som styr så att när någon skriver ut en etikett via t.ex. Unifaun så väljs mitt förval automatiskt (utifrån mig som mottagare). Det är nämligen inte säkert att alla webbutiker kan lägga till dessa val i sina kassor. Det är inte heller säkert att det "närmsta" utlämningsstället är det bästa för just mig. Men någon smart och duktig person får ta och fixa till detta.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-03-31, 14:37
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NoviNodic-massageljus Visa inlägg
Har man båda benen i behåll så klart man kan gå extra kvarter, (som du förmodligen har)men försök med paket och rullator:-(
Dessutom tycker jag man ska värna om dom småföretagare som ställt upp i många år.
ord som lojalitet och omtanke kommer man att tänka på - i allafall jag.
Lojalitet är viktigt, men ICA centralt bråkade på sina medlemmars uppmaning ordentligt med Posten och krävde bättre betalt. Ytor i citylägen är dyra att lagra post på var argumentet. Ville inte Posten betala skulle de slängas ut. Och Posten lyssnade och minskade på ytorna i citylägen där posten lagras...

Jag förstår att man som boende i Vasastan tycker att det är en försämring med färre postombud som ligger längre bort, men tycker att man kanske skall sätta in det i sitt sammanhang av hur långt man skall ha till service.
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-03-31, 14:52
Flitig Medlem
ingen

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kodmyran Visa inlägg
Min erfarenhet är att det inte är de med rullator som klagar på att gå lite extra. Det brukar vara stressade människor i åldern 25-45 år. Äldre brukar inte ha några större problem med ett utlämningsställe som ligger lite längre bort, däremot yngre brukar klaga om de får gå två meter extra.

Vad jag egentligen menar är att jag håller med Parvelito, jag förstår att man inte kan ha två utlämningställen inom samma kvarter. Även posten måste försöka driva sitt företag med god lönsamhet precis som alla vi andra.
Det är skillnad på stad och STAD Ett kvarter i en stad är kanske 100m, ett kvarter i den andra STADEN är kanske 2km.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är