Plus Forum E-handelsforumet Logistik Mailing bags

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95915
    Stefan.S
    Deltagare

    Hej!

    Vet att det är många E-handlare som skickar sina varor i s.k “Mailing bags”.

    Jag öppnar snart en webshop med kläder och har letat som en galning efter Mailing Bags.
    Inte för att dem är svåra att få tag i och priserna skiljer sig inte avsevärt, utan just för att jag vill hitta en stabil och billig leverantör redan från början.

    I långa loppet blir det ganska stora marginaler man tjänar in på att hitta en billig leverantör direkt

    Jag hittade till sist en leverantör med fruktansvärt låga priser: Black Mailing Bags – Degradable : polypostalpackaging.com!, online store

    Med till exempel 1000 medelstora svarta påsar (25cm x 35cm) för £39, ca 400kr.

    Frakten ligger på £35 till Sverige vilket jag jämförde med andra leverantörer i England som tar £70 för samma mängd.

    Hoppas det är ett bra tips till er som letar efter en billig lösning.

    Är det någon som provat leverantören?
    Hade varit bra om någon hade lite information om dem innan man vågar lägga en stor beställning

    Mvh
    Stefan.S

    #121942
    precis en san
    Deltagare

    Låter som ett riktigt bra pris! Själv skickar jag inte så mycket i mailingbags, så jag har köpt in vid något tillfälle från säljare på Tradera.

    #121943
    Stefan.S
    Deltagare

    Hej, ja jag kollade också på Tradera förut, men blev för dyrt i längden. Smidigare dock.
    Vad skickar du produkterna i nu?

    #121948
    precis en san
    Deltagare

    Främst skickar jag i lådor eftersom jag säljer mycket glas och porslin. Mindre saker som smycken och textilier sänder jag i mailingbags.

    #121949
    ida
    Deltagare

    Vet du hur lång leveranstid de har?
    Och vill de inte att man helst använder deras svenska leverantörer?

    #121973
    Stefan.S
    Deltagare

    Jag tror inte dem har några svenska leverantörer. Om jag inte missat nån?

    Dem har Sverige som tillgänligt land vid kundregistreringen, så det är fritt fram.

    Jag har mailat och frågat om leveranstiden till Sverige som inte framgår riktigt på hemsidan.
    Hör av mig när dem svarar.

    #121975
    Stefan.S
    Deltagare

    Jag har fått svar på leveranstiden nu. “4-5 days sometimes sooner”.
    Dock får man nog räkna med längre tid än så med tanke på Sveriges tröga tull.
    Har beställt ett par prover nu i alla fall, får se hur snabbt det går.

    Mvh
    Stefan.s

    #121978
    Lastbryggan
    Deltagare

    Dock får man nog räkna med längre tid än så med tanke på Sveriges tröga tull.

    Det är väl inga bekymmer då Storbritannien är medlem i EU, eller skeppas det utanför EU till Sverige?

    #121982
    Stefan.S
    Deltagare

    Hej! Det har du nog rätt i, har aldrig beställt inom EU så jag har dålig koll på det. Gör dem inte stickprov heller?

    #121991
    Richie72
    Deltagare

    @Stefan.S 18700 wrote:

    Dock får man nog räkna med längre tid än så med tanke på Sveriges tröga tull.

    Jag slås ofta över hur många är negativa till Sverige som företagsland. Vad får dig att tro att Sverige har en trög tull?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.